Facebook официално съобщи, че пуска рекламната платформа Atlas, която закупи миналата година от Microsoft, имаща за цел да помогне на фирми и търговци да следят ефективността на рекламите си в мрежата, пише Business Insider.
Рекламодателите могат да купуват рекламни кампании през Atlas и могат да изберат дали да ги включат във Facebook. Компаниите могат да купуват реклами на уеб сайтове и приложения и извън Facebook, пише inews.bg.
От социалната мрежа заявяват, че рекламите нямат да бъдат "Facebook реклами", но с помощта на данните за насочване на Facebook, рекламите ще бъдат "по-ефективни в сравнение с други големи рекламни платформи", твърди социалната мрежа.
Atlas ще се сработва с няколко партньори, но засега от Facebook са обявили само два: Omnicom - рекламният гигант, който вече си партнира с няколко от най-големите имена в интернет - Google, Twitter, Facebook.
А вторият е Instagram, социалната мрежа за споделяне на снимки, закупена от Facebook през 2012 година.
Що се отнася до личните данни, Facebook заявява, че техните реклами ще имат нужда само от основна информация за лицето, но истинската самоличност ще остане в пълна анонимност за издатели и рекламодатели.
Facebook заявява, че дава нов тласък на Atlas, което ще даде възможност на маркетолозите да насочват реклами в множество устройства.