Социалната мрежа Facebook представи във вторник (20 септември) нови функционалности, целящи според компанията, да подобрят прегледа на информациите на стената на потребителите, предаде АФП.
Основната промяна се състои във въвеждането на механизъм за подреждане по важност на публикациите за тези членове на сайта, които не влизат в него всеки ден.
Ако даден потребител влезе във Facebook след няколко дни отсъствие, най-отгоре на стената си той ще види най-важните информации, публикувани от неговите приятели през това време. Тези, които често са в социалната мрежа, ще продължат да виждат най-отгоре най-скорошните постове.
"Ако престанете да четете вестник за три дни, няма ли да е гениално на четвъртия на първа страница на вестника да има резюмирано това, което се е случило междувременно?", пита риторично пред агенцията Кийт Шахт, продуктов директор в компанията, илюстрирайки идеята на нововъведенията.
"С времето Facebook ще разбира все по-добре какво е важно за всеки един потребител", обещава той. "Ако сгрешим, човек може да ни го каже."
Освен това социалната мрежа обяви, че увеличава размера на показваните снимки, както и че вкарва нова функция, позволяваща на потребителите да обсъждат чрез мигновени съобщения с приятелите си дадена новина, споделена във Facebook.
Трите нововъведения бяха обявени малко преди предстоящата в четвъртък (22 септември) годишна среща "F8” на компанията, по време на която се очаква да бъдат представени и най-значимите скорошни постижения на софтуерните разработчици във фирмата.
Според източници на специализирания сайт All Things Digital социалната мрежа предвижда още да разшири възможностите на "Like” бутона, като въведе начини да бъде отбелязано дали дадена информация е била "прочетена", "чута" или "гледана". В момента се тества и нов бутон - "Want” ("искам", англ.), който ще помогне за развитието на "социалната" електронна търговия.
Преди седмица Facebook, чиито потребители са повече от 750 млн., пусна система за абонамент, чрез която може да се проследяват нови постове на хора, които не са сред приятелите ни.
В резултат над 5,5 млн. души се абонираха да получават информациите, публикувани от основателя на Facebook Марк Зукърбърг. В неделя до тях достигна едно-единствено негово съобщение: "Подготвям се за F8”.