Платформа лови троловете в мрежата

Булфото
share

Платформа, разработена от българи, може да обезсмисли работата на троловете в интернет. Все по-честа практика в цял свят става воденето на черни PR кампании срещу определени компании и личности. Само за САЩ се смята, че стотици милиони се харчат годишно, за да се поддържат платени потребители на форуми, социални мрежи и сайтове, съобщи "Дарик".

Троловете се превръщат в сериозен проблем, именно защото се опитват да манипулират мнението на хората и защитават чужди интереси.

Българското приложение, по което се работи в момента, би могло да се превърне в детектор за тролове. За целта платформата ще анализира съдържанието в интернет и ще може да отсява, когато една и съща информация е пусната от десетки регистрации, които обаче принадлежат на един човек например.

Така съответно ще може да се реагира от съответната медия или компания. Това е само малка част от опциите, които платформата предлага. Основната й дейност е да помага на компаниите да организират по-добре работата си и да взимат възможно най-добрите и информирани решения максимално бързо.

Въпреки че е наскоро стартирала компания тя вече е успяла да се утвърди и да спечели за клиенти големи компании, както у нас, така и в чужбина.

„Идеята се роди, когато работехме за големи международни компании в областта на енергийните източници и фармацевтиката. Установихме, че те нямат решение, което да им доставя бързо необходимата информация. Платформата на практика сканира целия уеб в частта не само на България, но също така и милиони глобални източници, сегментира информацията - от постове в социалните мрежи до публикации в сайтове, и така извлича данни, важни за компанията", разказва Константин Христов - ръководител на екипа, който стои зад платформата.

Целта е да се извлекат метаданни и да се предоставят на хората в компанията, които се интересуват от нещо конкретно, свързано с работата им - продукт, последни кампании, реномето на компанията в дадена география, регулаторна рамка, патент и други неща, важни за всекидневното взимане на решения в една компания.

Друг плюс е, че информацията, която засяга съответните компетентни служители, не отива само до шефа на компанията, който трябва да реши дали и кога да я предаде надолу по веригата. С платформата всеки служител получава необходимите за неговата работа данни и съответно може да реагира бързо.

„Разработката ни достига до всякакви кътчета на уеба - има форуми, доминирани от общности, за които не сме и чували, има рестриктирано с години съдържание, което е огромно в интернет пространството", допълва Константин.

Любопитна подробност е, че платформата е успяла да улови и много специфични данни около провелите се миналата година парламентарни избори и да хване реалните политически и обществени нагласи.

 

Водещи новини

Още новини