Италианският производител на луксозни автомобили "Ферари" (Ferrari) отбеляза днес навлизането си в електрическата ера, откривайки в историческата си централа в Маранело нов високотехнологичен обект за сглобяване, в който ще се родят моделите на бъдещето, предаде Франс прес.
Без да се отказва от ДНК-то си на легендарна марка, която кара автомобилните фенове по света да мечтаят, "Ферари" се готви да направи голяма крачка към първия си изцяло електрически автомобил: тази спортна кола ще бъде представена в края на 2025 г. и ще се произвежда в новия завод от януари 2026 г.
Това е огромно предизвикателство за марката със скачащото конче, известна най-вече с мощните си, ревящи двигатели с вътрешно горене.
Благодарение на "електрическото строителство", в което "Ферари" е инвестирал 200 милиона евро, компанията се надява да постигне "по-голяма гъвкавост на производството в зависимост от търсенето, да намали времето за развитие на нови модели" и да "понижи емисиите от производството на автомобили", обясни главният изпълнителен директор Бенедето Виня.
"Целта ни не е да увеличаваме производствения капацитет, а да сме по-гъвкави при персонализирането за клиентите", уточни той.
В завода с площ от 4,2 хектара ще се произвеждат както традиционни двигатели с вътрешно горене, така и хибридни, и електрически двигатели, като всички те "ще гарантират емоциите от шофиране на автомобил "Ферари", отбелязва луксозната марка.
В началото на 2025 г. новата производствена линия ще приеме високопроходимия "Пуросангуе" (Purosangue), чиито поръчки надминаха всички очaквания и "Есе Ефе Страдале" (SF Stradale), първият спортен хибрид на "Ферари".
Новият завод ще произвежда и електрически компоненти, които се определят като стратегически като батериите с високо напрежение и електрически двигатели.
Сградата, която ще влезе в експлоатация до няколко седмици, е захранвана от над 3000 соларни панела от 1,3 мегавата, инсталирани на покрива. До края на годината заводът ще бъде захранван изцяло от енергия от възобновяеми източници, уверява "Ферари".
Изцяло електрическите и хибридни модели ще са 60 на сто от производството на автомобилостроителя до 2026 г. и 80 на сто до 2030 г., според стратегическия план 2022-2026 г., представен преди 2 години.
Понастоящем "Ферари" има четири хибридни модела. Първият от тях е произведен през 2013 г. - суперавтомобила "ЛаФерари" (LaFerrari).
До 2026 г. общо 40 на сто от инвестициите за продукти ще бъдат насочени към хибридни автомобили и 35 на сто към изцяло електрически автомобили, отбелязва БТА.