Американските автомобилостроителни корпорации са принудени през последните месеци да отложат своите инвестиции в електрически превозни средства и да намалят разходите си. Това става на фона на забавяне на търсенето на електромобили в световен мащаб, засилващата се конкуренция от страна на китайските автомобилни производители и поскъпването на кредитирането в САЩ. На този фон компании като „Дженерал мотърс“ (General Motors) и „Форд“ (Ford) се съсредоточават върху продажбите на автомобили с бензинови двигатели, които формират по-голяма част от печалбите им, предаде Ройтерс.
През миналата година компанията „Дженерал мотърс“ е доставила 2,1 милиона превозни средства на китайския пазар, почти наполовина по-малко от 4,04-те милиона, продадени през 2017 г.
Корпорацията разчита да компенсира този спад чрез засиленото търсене на своите пикапи и спортни високопроходими автомобили (SUV) в САЩ, както и на колите от марката „Шевролет“, посочва БТА.
От своя страна „Форд“ залага на продажбите на своите камиони, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, както и на своите бусове и други специализирани превозни от серията „Форд про“ (Ford Pro).