Германската автомобилостроителна компания "Фолксваген" (Volkswagen) обяви планове да увеличи използването на китайски доставчици на части в силно конкурентния пазар на електрически автомобили в Китай в опит да намали разходите си, предаде Ройтерс.
Европейската корпорация се стреми към производство на автомобили "в Китай, за Китай", заяви Ралф Брандстатер, член на борда на "Фолксваген", отговарящ за Китай, по време на посещение в източния китайски град Хъфей.
"Стремим се към автономна, контролируема верига на стойността", каза още Брандстатер.
Преминаването към китайски доставчици на локалния пазар също би помогнало на "Фолксваген" да се изолира от потенциални проблеми на пазара, свързани с внос или износ, включително международни санкции, произтичащи от големи кризи като войната в Украйна.
Според Брандстатер базираната във Волфсбург компания иска да произвежда модулни електрически превозни средства и компактни електрически возила (пътнически превозни средства, захранвани с батерии, с ниска максимална скорост, NEV – бел. ред.) "в Китай, за Китай".
Германската компания планира да премести разработката на автомобилни компоненти от Германия в Хъфей, за да намали разходите и сроковете.
"Убедихме се, че не можете да направите това от 8000 километра разстояние и с шест часа часова разлика", каза Маркус Хафкемайер, мениджър във "Фолксваген", отговарящ за изследванията и развитието в Хъфей.
Въпреки че "Фолксваген" е водещ производител на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Китай, компанията изостава от местните китайски конкуренти в продажбите на електрически превозни средства.
Междувременно в интервю за в. "Франкфуртер алгемайне цайтунг", цитирано от Ройтерс, главният изпълнителен директор на компанията Оливър Блуме заяви, че "Фолксваген" планира да се възползва от положените усилия за намаляване на разходите на своите марки още през 2024 г. Мерките се планира да донесат близо 10 млрд. евро през следващите няколко години.
Блуме каза още, че "2025 г. ще бъде предизвикателна година от икономическа гледна точка", но и че се надява компанията да се стабилизира през годината, преди да се "изстреля нагоре" през 2025 г., отбелязва БТА