Още оптимистични сигнали за продажбите на автомобилния пазар в САЩ през първото тримесечие

Pixabay
share

Американският автомобилен пазар показва признаци на възстановяване през първото тримесечие на 2023 г., след година, белязана от недостиг и затруднения във веригата за доставки, сочат данни, публикувани от автомобилните производители и цитирани от ДПА.

Продажбите на лидера на пазара в САЩ "Дженерал мотърс" (General Motors) отбелязват годишен ръст с 18 на сто през тримесечието, приключващо през март, до около 603 200 броя, съобщи автомобилният производител. От тях повече от 20 000 са били електрически модели.

Германската автомобилна група "Фолксваген" (Volkswagen Group) също е доставила повече автомобили в САЩ, като е продала 67 853 броя през първото тримесечие, или с около 4,4 на сто повече в сравнение със същите месеци на 2022 г.

Автомобилите с повишена проходимост (SUV) на "Фолксваген", като модела "Атлас" (Atlas), са много популярни в САЩ, и са представлявали 90 на сто от продажбите.

Марката "Ауди" (Audi), част от германската група, е увеличила продажбите си с 49 на сто до 52 763 броя, докато електрическите ѝ модели са постигнали ръст с 37 на сто.

"Форд" изтегля 1,5 млн. коли заради проблем със спирачките

Азиатските производители "Хюндай" (Hyundai), "Нисан" (Nissan) и "Хонда" (Honda) също отбелязаха значителни подобрения на представянето си на американския пазар, въпреки че японският гигант "Тойота" (Toyota) продължава да среща затруднения. Продажбите в САЩ на най-продаваната японска автомобилна марка са намалели с 9,1 на сто до 176 456 автомобила.

Данните от европейските производители "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz), Бе Ем Ве (BMW), както и от втория по обем американски производител "Форд" (Ford), все още не са налични.

През миналата година проблеми във веригата на доставки и недостиг на ключови компоненти, каквито се явяват микрочиповете, доведоха до най-лошото представяне на американския автомобилен пазар от близо десетилетие, отбелязва БТА.

Водещи новини

Още новини