Американското министерство на финансите заяви, че променя дефиницията си за автомобили с повишена проходимост, известни като "Ес Ю Ви" (SUV), за да отговарят повече модели на "Тесла" (Tesla), "Дженерал Моторс" (General Motors) и други местни производители на условията за получаване на федерален данъчен кредит, в размер до 7 500 долара, съобщава БТА.
Решението на американското ведомство последва публичните критики от страна на изпълнителният директор на "Тесла" Илон Мъск към предишните стандарти, които трябва да покриват автомобилите, за да се впишат в този клас. Същевременно производители като "Дженерал Моторс" и "Форд Мотор" (Ford Motor) лобират за промяна на изискванията преди въвеждането на окончателните правила, които ще бъдат обявени следващия месец.
Промяната повишава ограничението на цените на дребно на моделите, които могат да се възползват от федералния данъчен кредит, от 55 000 долара на 80 000 долара, като обхваща модели като "Тесла Модел Уай" (Tesla Model Y), "Кадилак Лирик" (Cadillac Lyriq), "Форд Мустант Мач-И" (Ford Mustang Mach-E) и "Фолксваген Ай Ди 4" (Volkswagen ID.4).
Преди това някои или всички конфигурации на тези модели не отговаряха на условията, защото не тежаха достатъчно, за да бъдат считани за автомобили ти Ес Ю Ви според стандартите на Министерството на финансите.
"Дженерал Моторс" приветства днешната промяна, като заяви, че "съгласуването на класификацията ще осигури необходимата яснота на потребителите и търговците, както и на регулаторите и производителите".
Федералните данъчни кредити са част от американския Закон за намаляване на инфлацията, който беше одобрен през август. Съгласно законопроекта Ес Ю Ви-тата могат да бъдат на цена до 80 000 долара, за да отговарят на изискванията за данъчни кредити за електромобили, докато автомобилите, седаните и комбитата трябва да бъдат на максимална цена от 55 000 долара.
Финансовото министерството не са отговорили на запитване на Си Ен Би Си за коментар по въпроса.