Шведският производител на камиони "Волво" (Volvo) обяви, че вероятно ще постигне целите за продажби на основните си пазари след силно трето тримесечие и въпреки мрачните перспективи пред световната икономика, предаде ДПА, цитирана от БТА.
За периода юли-септември компанията е получила поръчки за 64 700 камиона, което е ръст от 27 на сто спрямо същия период на миналата година.
Според главния изпълнителен директор Мартин Лундщед причина за търсенето е желанието на много фирми да подновят остарелия си автопарк.
"Волво" смята, че ще се представи добре на главните си пазари - Китай, Европа и Северна Америка, но глобалната несигурност пречи на компаниите да планират добре бъдещите си разходи.
За третото тримесечие "Волво", което си съперничи основно с "Даймлер трък" (Daimler Truck) и подразделението на "Фолксваген" (VW) - "Тратон" (Traton), отчита ръст на продажбите от 35 на сто до 114,9 милиарда шведски крони (10,3 милиарда долара), което е над очакванията на анализаторите. Оперативната печалба се е увеличила с 26 на сто до 11,9 милиарда крони при заложен цел от акционерите от 8,6 милиарда крони.