Zehst се отличава с минимално отделяне на вредни вещества в атмосферата, съобщи lenta.ru
Очаква се при набиране на височина Zehst да използва биогориво, а в стратосферата да преминава на ракетно гориво.
Според първоначалните планове на компанията Zehst ще лети на височина 32 километра. За сравнение, в момента обикновените лайнери изпълняват рейсове на височина 10 км.
Ако проектът за Zehst бъде реализиран, той ще може да превозва от 50 до 100 пътника от Париж до Токио за 2 часа и половина.
От Аirbus очакват прототипът на новия самолет да бъде готов към 2020г., а да бъде пуснат на пазара към 2050г. Проектът е съвместна разработка на европейци и японци.
През 20 век само няколко страни са разработвали модели на свръхзвукови пътнически самолети. Най-известният проект е френско-английският Конкорд, чиито полети бяха напълно преустановени в началото на 2000 г.