Пандемията удари тежко автосервизите

Getty Images/Guliver (архив)
share

Освен криза в туристическия бранш, пандемията доведе и до трудности в работата  в сектора на автомобилния бранш, в частност на автосервизите. С какви проблеми се сблъскват как работят почти година и с какво им помага държавата - потърсихме експерта Крис Младенов:

Всъщност някак си не се вдига шум покрай нашия бранш, но е факт, че 15% от сервизите през изминалата година са били принудени да затворят врати. Друга тенденция е, че една трета от официалните сервизи са преминали е сивия сектор. Това за нас е доста плашеща статистика. Докато ресторантите и туристическият бранш са на изчакване и там чакат да се случи нещо, но не затварят при нас се предприема затваряне или отиване към сивия сектор - и при двата варианта не е добре. На това трябва да се обърне сериозно внимание.

Крис Младенов

От какви мерки вие може да се възползвате?

Доколкото имам информация, от 13 000 официални сервиза, само 800 са се възползвали от мярката 60 на 40. Защо е така обаче - повечето обясняват, че ако не са работили през годините в момента, не могат да разчитат на държавата да ги спасява. Много малко хора предпочитат да разчитат на държавата. Повечето търсят варианти, като вземат кредит от банка или оперират със спестени средства и гледат как да закрепят положението.

Ние не сме затворени, това е един голям плюс за нас, продължаваме да оперираме с клиентите, но всеки може да се съгласи, че по време на тази пандемия колите се използват все по-малко и на по-кратки разстояния в градски условия. От тук идва и спада на работа. Когато няма употреба на автомобила, няма повреди по тях и износване на нормалните компоненти. 

Когато нямаме приходи, много трудно е да  плащаме задълженията си към държавата. Ние не сме имали  облекчения от страна на държавата.

Все повече авточасти-менте на пазара

Знаем, че автомобилният парк в България е стар, до какво може доведе това?

Автомобилният ни парк е стар и в тази ситуация, когато не успяват хората да си поддържат колите, може да се стигне и до повече катастрофи.

Вие обучавате и механици на автомобили - има ли интерес сред младите хора и каква е реализацията им?

Освен в ай ти сектора, и в този бранш има голям интерес. Ние правим в обучаване по немския стандарт. Ние с  колегите се обучаваме в Германия  и пренася у нас. Като съвет мога да дам на колегите да се грижат за клиентите. Нека не се мисли, че той е длъжен, защото по време на криза много лесно се губи клиент.

Крис Младенов е лектор, предприемач, писател, иноватор, механик. Провежда най-големите обучения за механици в България. Създател е на единственото турне за механици, правено някога в България.

Водещи новини

Още новини