Subaru XV е един от онези автомобили, които се оказват по-добри, отколкото първоначално си очаквал да бъдат. На хартия той не блести с нищо по-различно от основните конкуренти като например Toyota C-HR , Volvo XC40 , Mazda CX-3 и др., но щом прекараш малко повече време в него, започваш да разбираш защо повечето клиенти на Subaru са толкова лоялни на марката.
Корените на XV датират от преди тези автомобили да бъдат определяни като SUV и това съкращение да добие такава голяма популярност. Японците го произвеждат в различни варианти от първата поява на Outback през 1995 и в годините Subaru се утвърди в съзнанието на хората като компания, асоциирана с автомобили със задвижване на четирите колела. В Европа 87% от продажбите на Subaru са на SUV модели и това, че те продава близо два пъти повече 4х4 модели от много силни играчи на този пазара като Land Rover например, не трябва да е голяма изненада.
КАКВО НОВО ИМА В НОВИЯ SUBARU XV?
Трудно е да се повярва, че под дрехите на XV се крие едно напълно ново стоманено тяло. То е платформата SGP и се явява основата, на която ще бъдат конструирани всички нови поколения автомобили Subaru. Тя е разработена с идея за повишаване устойчивостта на усуквания и подобряване сигурността за пътниците при инцидент. Това заедно с намаленото тегло и новата задна стабилизираща щанга подобрява цялостното поведение на автомобила и работата на окачването, което може реално да бъде усетено в сравнение с миналото поколение. Накланянето на автомобила в завои е намалено благодарение на по-ниския център на тежестта. Подобрено е и представянето на окачването при преминаване през неравности и лоши терени, както и обезшумяването в купето. Новата платформа води и до увеличаване на обема на багажника, както и с малко общите размери на дължина и ширина.
ВИЗИЯ
Дизайнерската рецепта не е силно променена, защото се харесва от клиентите на Subaru, но е внесена свежест, от която силно се нуждаеше XV, за да продължи да се бори за част от постоянно разширяващия се пазар. Нови са LED фаровете и радиаторната решетка между тях, както и дизайнът на стоповете. Леки промени има в предната и задната броня, както и в пластмасовите раздувки на калниците. В интериора промяната е пълна, а в стандартното оборудване влиза 8-инчовият екран на мултимедията.
ДВИГАТЕЛИ
Задвижването продължава да е поверено на четирицилиндрови боксер двигатели, като дизеловите версии отпадат от гамата. Вместо тях дебютира икономичен атмосферен 1.6-литров боксер с мощност от 116 кс и въртящ момент от 150 НМ. Средният разход с новия двигател е 6.4 литра на 100 пробег. По-мощните двулитрови XV версии се очаква да преобладава при продажбите, а и според нас са по-сполучливи като комбинация между динамика и разход на гориво. Мощността на по-големия боксер е 156 кс при 6000 обр. и отново идва без помощта на турбокомпресор. Въртящият момент, който развива, е 200 Нм при 4000 обр. И двата двигателя се отличават с много гладка и тиха работа и липса на вибрации. Комбинираният разход на 100 км при него е 6.9 литра.
ТРАНСМИСИЯ
Subaru XV се предлага с автоматична трансмисия Lineartronic и трябва да признаем, че тя е една от най-добре представящите се на пътя безстепенни CVT автоматични скоростни кутии на пазара. Работата е бърза и плавна, като поддържа двигателя в най-ефективния му диапазон за максимална динамика при ускорение и в същото време по-добър разход на гориво.
ТАЙНАТА НА ПРОХОДИМОСТТА И ДИНАМИКАТА
Тя се крие в системата на японците за задвижване на всички колела Symmetrical AWD. Тя разпределя интелигентно мощността към всички колела за максимално сцепление независимо от състоянието на пътя под гумите на XV. Въртящият момент се разпределя 60% към предните гуми и 40% към задните, но в зависимост от условията на пътя може да достигне и до 50 на 50% за максимално сцепление. Извън пътя моделът превъзхожда повечето от преките си конкуренти на пазара, като може да си съперничи дори с моделите на Land Rover.
СИСТЕМИ ЗА СИГУРНОСТ
Системата за цялостна безопасност EyeSight в новото Subaru XV включва важни помощници на шофирането като адаптивен круиз контрол. Автономното спиране при опасност от челен удар и сигнал при потегляне на предния автомобил в трафик, предупреждението за автомобил в сляпата точка, опасност за удар при движение назад и наличен страничен трафик и предупреждението при напускане на пътната лента допринасят за спечелените пет звезди от новия XV при тестовете за сигурност на Euro NCAP.
X-MODE
Системата помага за постигнето на максимален контрол над автомобила с натискането само на един бутон. Така X-MODE поема контрол над двигателя, трансмисията, симетричното задвижване на всички колела, спирачната система и други компоненти, за да може максимално безопасно да се движите при трудни пътни условия, без да се налага да рискувате, доверявайки се единствено на собствената си интуиция. При спускане X-MODE помага автоматично да се поддържа постоянна скорост чрез Hill Descent Control системата.
КОЕ Е ОСНОВНОТО ПРЕДИМСТВО И КОЛКО СТРУВА SUBARU XV
Subaru XV има една основна цел и тя е да открадне нови клиенти от преките им конкуренти, които обаче няма лесно да се предадат, защото в последните години хвърлят всичките си ресурси в наводняване на пазара на кросоувърите. Всички версии на новия XV в България стандартно се продават със задвижване на четирите колела Symmetrical AWD и автоматична трансмисия. Така погледнато, цените, стартиращи от малко над 45 хиляди лева за най-базовата PURE версия и достигащи до над 62 хиляди лева за PREMIUM топ версията, са едни от най-конкурентните в класа и трябва да бъдат един от основните козове на модела. Голямото предимство на Subaru и новия XV обаче си остава това, че японците са от пионерите в създаването на сериозно проходими и в същото време удобни за пътувания и достатъчно компактни за адекватен живот в градски условия автомобили.
ЦЕНОВА ЛИСТА