BMW Group с четири награди за двигател на годината

share

BMW Group получи четири отличия в престижния международен конкурс Engine of the Year 2011. С четирите си победи в съответните класове BMW Group затвърждава позицията си на най-успешен производител.

Бензиновите и дизеловите двигатели с четири, шест и осем цилиндъра се наложиха в съответните класове по работен обем. Победителите се предлагат при множество актуални модели на марките BMW и MINI.

Освен V8-двигателят на BMW M3 и редовият шестцилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo отличието Engine of the Year Award получиха и четирицилиндровият дизел с BMW TwinPower Turbo, както и четирицилиндровият агрегат на MINI Cooper S. Церемонията по награждаването се проведе в рамките на специализираното изложение "Engine Expo" в Щутгарт.

Успехът в четири от общо осем категории по работен обем в най-реномирания световен конкурс за двигатели още веднъж потвърждава изключителната компетентност на BMW Group по отношение на разработката на двигатели. Благодарение на технологиите BMW EfficientDynamics за всички модели на марките BMW и MINI се предлага избор от мощни и в същото време изключително ефективни двигатели. От 1999 г. насам BMW Group може да се похвали с повече от 50 победи в конкурса "Engine of the Year Award".

 
 

Класирането се определя от международно жури, което тази година е съставено от 65 автомобилни журналисти от 32 страни. В категорията 1,4 до 1,8 литра работен обем бе отличен двигателят на новото MINI Cooper S. 1,6-литровият четирицилиндров агрегат се оборудва с Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване на бензина, както и променливо управление на клапаните, базирано на патентованата от BMW система VALVETRONIC.

Тази комбинация превръща двигателя с мощност 135 кВт/184 к.с. в най-ефективния агрегат от този тип и размер в света. Той приема титлата от предишния двигател на MINI Cooper S, който в продължение на четири поредни години бе носител на отличието "Engine of the Year Award".

 
 

За втора поредна година бе отличен и четирицилиндровият дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo. Както и през миналата година, двулитровия мотор на BMW 123d и BMW X1 xDrive23d и този път се наложи в категорията на 1,8- до 2-литровите двигатели. Агрегатът с мощност 150 кВт/204 к.с. поставя стандарти в своя клас с впечатляващата си еластичност и изключително ниския разход на гориво и нива на вредните емисии.

 
 

Двигател на BMW повтори победата си от миналата година и в категорията 2,5 до 3,0 литра работен обем. Журито отново отличи 3-литровия редови шестцилиндров мотор с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 225 кВт/306 к.с., който вече задвижва и новото BMW Серия 5, новото BMW X3, а във версията си с мощност 235 кВт/320 к.с. и новото BMW Серия 6 Кабриолет и новото BMW Серия 6 Купе.

Неговият уникален пакет от технологии, който се състои от Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection и управление на клапаните VALVETRONIC осигурява особено изгодно съотношение между радостта от шофирането и разхода на гориво.

В това отношениe той превъзхожда дори и предшественика си, който не само три пъти бе отличен в своя клас в конкурса "Engine of the Year Award", но дори получи голямата награда през 2007 и 2008 година.

 
 

Най-впечатляващата досега серия от победи се допълва от единствения атмосферен двигател в квартета на отличените. За четвърти пореден път V8-агрегатът на BMW M3 получава наградата в клас 3,0 до 4,0 литра. Членовете на журито отново бяха впечатлени от изключителната тяга на четирилитровия двигател с мощност 309 кВт/420 к.с., която се дължи на характерната му високооборотна концепция.

Монтираният в изключителните спортни автомобили BMW M3 Купе, BMW M3 Седан и BMW M3 Кабриолет двигател комбинира изключителните си динамични възможности със забележителна ефективност, която се дължи и на функцията Auto Start Stop, регенерацията на спирачната енергия и други Efficient Dynamics-технологии.

Водещи новини

Още новини