Първородителят на електромобилите

share

"Той е електромобил, той е триколка, той е малък и компактен и в общи линии - първородителят на всичките електромобили", представя колата си Иван Грудев.

Той пък е собственик на първото официално регистрирано електрическо возило у нас. От години го кара в градски условия и въобще не смята да го заменя с автомобил. Тази електрическа кола, която вдига до 80 километра в час, е произведена през 94-та година. Иван има и друга, със същия дизайн, но от 88-ма, разказва БНТ.

"Те са се произвеждали в Дания, след това в Германия и Швейцария", разказва Иван Грудев.

Триколката е сред първите серийно произведени електромобили в света. Футуристичният за времето й дизайн изглежда актуално и днес. "Лодка, ракета, на Циклоп даже някои го оприличават", разказва Грудев.

Могат да го наричат както си искат, но скромните параметри и теглото му гарантират завиден пробег с едно зареждане на батериите. "Пробегът е, в зависимост от това как ще се натовари, от порядъка между 150 до 250, дори 300 километра", пояснява собственикът.

Вярно, че е предимно едноместен, с възможност за сместване на втори човек в задната част, с гръб към шофьора. Но това го прави още по-различен и атрактивен. Заедно с опцията за лесното му превръщане в каблиолет, малкият електромобил е безспорна градска атракция: "Хората са въодушевени, радват се, снимат се с него". Иван пък се радва на достъп до места, за които шофьорите на автомобили, дори и най-дръзките, могат само да си мечтаят. Защото триколката, която не заема повече място от детска количка и половина, може да се движи там, където и велосипедите.

Неприятните усещания в малкия електромобил се дължат само на неравностите и дупките по пътищата. Заради липсата на зарядни станции Иван проявява изобретателност, но все пак намира достъп до електрически контакти. Усилията все пак си струват. Защото, макар и на години, возилото е надеждно, тихо, спестява разходите за гориво и не натоварва градския въздух с вредни частици.

Водещи новини

Още новини