Пациенти плащат за допълнителни услуги при личния лекар

Допълнителна такса за преглед при лекар! Пациенти плащат, за да им запишат час, да ги подсетят за профилактичен преглед или да им проверят здравно-осигурителния статус. Таксата, която са въвели част от медиците, провокира недоволство и сигнали до здравните власти. Сигналът идва от пациент на общопрактикуващ лекар в София, съобщава БТВ.

Лекарят има договор с външна фирма за извършване на административни услуги. Например - записване на час за преглед. Ако пациентите пожелаят да ползват външната фрима - плащат 2 лева. Точно срещу това плащане има негодувание.

Пациент е на доктор Румяна Гуджева. Тя има договор с външна фирма за услуги като записване на час за преглед, подсещане за профилактичен преглед, проверка за платени вноски. Пациентите, които поискат услугата на фирмата - плащат по 2 лева.

"За мен е редно, за да получиш една по-добра услуга да заплатиш една минимална сума", обяснява д-р Румяна Гуджева.

Пациентите, които поискат външната фирма, сключват договор с лекаря си. Той пък има договор с нея и периодично й плаща. Болните могат и да откажат да минават по този ред, тогава обаче може да им се наложи например да чакат повече за преглед. Върнати няма да има, а промяната е заради свръхнатовареност, казва медикът.

"Смятам, че нищо нередно няма в това - така става лесно за докторката, която отделя време за нас повече, отколкото иначе", смята пациентката Боряна Романо.

От отговора на здравната каса става ясно, че тя плаща за медицинските дейности, а с административните - лекарите могат да се разпореждат както преценят. Въпреки това проверка ще има. "Реално лекарите чрез тези фирми си намериха една възможност да си повишат потребителската такса", отбелязва обаче Пенка Георгиева от пациентска оранизация "Заедно с теб".

Сигналът на пациентите е и заради притеснението - как фирмата защитава личните им данни и медицинската информация. Според Мелина Петкова, мениджър "Комуникации и контакт с клиенти" във фирмата, това е чувствителна тема за пациента. "Мога да ви уверя, че спазваме всички действащи регулаторни изисквания", категорична е тя.

Фирмата изготвя и електронни досиета за всеки. Около 5 хиляди пациенти на лични лекари и специалисти ползват услугите на фирмата. Таксите, които плащат са различни в зависимост от пакета с услуги. От сдружението на общопрактекуващите лекари обясниха, че случаят с пациентите на доктор Румяна Гуджева не е тяхна идея или инициатива, а индивидуално решение.

"Подобни инициативи не би трябвало да будят недоумение, тъй като задълбочаващият се процес на отношение към нас като към търговци чрез непрекъснато въвеждане на допълнителни законови промени, неизбежно ще доведе до промяна в подходите и начина мислене на колегите", отбелязват от сдружението.

Министърът на здравеопазването Кирил АнаниевКирил Ананиев Кирил Ананиев е министър на здравеопазването ва третия кабинет на Бойко Борисов. Роден е през потвърди, че има постъпили жалби в МЗ. Според Ананиев лечебните заведения трябва да изпълняват пакет медицински дейности спазвайки закона за здравното осигуряване, закона за лечебните заведения и националният рамков договор. „Въпросът за организиране на административните услуги е въпрос на лечебното заведение, но това в никакъв случай не поставя приоритет за този, който е платил административна услуга спрямо този, който не си е платил административната услуга. Те са равни пред закона и лечебното заведение не може да приоритизира кой да бъде първи и кой втори на базата на някаква платена такса от 2 лева”, се посочва в позицията на министъра.

Коментари

  1. 2019.03.07 | 22:42

    кой нема пари да го ду..ха ,така ли бе госпожо....

    1. 2019.03.08 | 00:34

      От много духане си завехнало, кокиченце

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

НЗОК

още

Анкета

Какви слънцезащитни продукти използвате?

Какви слънцезащитни продукти използвате?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.