Над 20 млн. деца годишно не са ваксинирани против дребна шарка през 2010 - 2017 г.

В периода от 2010 до 2017 година повече от 20 милиона деца годишно не са били ваксинирани против морбили - сочи доклад на УНИЦЕФ, - и остават уязвими спрямо вирусното заболяване, появило се напоследък в много страни по света, предаде Ройтерс.

В периода от 2010 до 2017 година около 169 милиона деца по света са пропуснали първото ваксиниране против морбили или средно по 21,1 милиона деца на година. Те са изложени на риск от зараза, тъй като броят на случаите през първото тримесечие на 2019 година (112 163 в целия свят) е четири пъти по-висок от този през първото тримесечие на 2018 година, според прогнозни данни на Световната здравна организация. През 2017 година дребната шарка е отнела живота на около 110 000 души - повечето деца. Това е с 22% повече отколкото през 2016 година, се казва в още доклада на УНИЦЕФ.

Дребната шарка е силно заразно заболяване, което причинява слепота, глухота и увреждане на мозъка. В момента то се разпространява в европейските страни, САЩ, Филипините, Тунис и Тайланд.

Поради скептично отношение към ваксината и липса на достъп до здравно обслужване, с първата доза на ваксината са обхванати 85% от децата през 2017 година, като този процент е подобен през последните десет години. С втората доза са ваксинирани още по-малко деца - 67% от подлежащите.

В страни с население с висок доход, като САЩ, дребната шарка е в своя пик от 20 години насам. Според данни на Центровете за контрол и превенция на заболяванията на САЩ, от началото на 2019 година са установени 695 случая в 22 щата, но най-много са във Вашингтон и Ню Йорк. Това е най-голям брой от елиминирането на заболяването в САЩ през 2000 година, и надвишава 667 случая за цялата 2014 година. САЩ е и страната, в която най-много деца не са ваксинирани - повече от 2,5 милиона от 2010 до 2017 година. Следват Франция и Великобритания - съответно с над 600 000 и над 500 000 неваксинирани против морбили деца за същите години. В по-бедните страни положението е критично. Например през 2017 година в Нигерия почти 4 милиона деца на възраст под една година са пропуснали първата ваксинация, а в Пакистан и Индонезия - по 1,2 милиона.

"Ако сериозно подходим към превенцията на това опасно, но предотвратимо заболяване, трябва да ваксинираме всяко дете, както в богатите, така и в бедните страни," каза изпълнителният директор на УНИЦЕФ Хенриета Фор.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Болести

още

Анкета

Може ли да се разчита на Спешна помощ?

Може ли да се разчита на Спешна помощ?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.