Фейсбук въвежда промени заради изборите в САЩ

  • 03 септември 2020 16:30

  • 522
  • 0
Фейсбук въвежда промени заради изборите в САЩ
© pixabay

Фейсбук обяви, че ще спре да приема нови политически реклами в седмицата преди деня на президентските избори в САЩ, 3 ноември, съобщи БТА.

Така американската компания отговаря на опасенията, че нейната социална мрежа може отново да бъде използвана за намеса в изборите.

Тръмп предрече какво ще се случи, ако загуби изборите

Фейсбук освен това обяви, че ще маркира като неофициални постовете на кандидатите или предизборните щабове, които претендират за победа, преди да бъдат обявени официалните резултати. Нововъведенията бяха обявени от ръководителя на Фейсбук Марк Зукърбърг.

В интервю за телевизия Си Би Ес Нюз днес той каза, че тези мерки "определено ще се прилагат за президента (Доналд Тръмп), когато тази политика влезе в сила, и ще се прилагат и за всеки друг по същия начин". Зукърбърг изрази безпокойство, че при една толкова разделена нация, ако са необходими дни или дори седмици за обявяване на окончателните резултати от изборите, тъй като се очаква повече хора да гласуват по пощата заради пандемията от новия коронавирус, това може да увеличи риска от граждански бунт в страната.

Фейсбук отчита увеличаване на опитите за подкопаване на легитимността на изборите, идващи от самата страна и отвън, в допълнение към чуждестранните кампании за оказване на влияние, отбеляза шефът на компанията. Американските разузнавателни агенции установиха, че Русия се е намесила в кампанията за предишните президентски избори в САЩ - през 2016 г.

За да се справи с всички тези предизвикателства, Фейсбук ще маркира всеки един пост, който цели да оспори легитимния характер на изхода от изборите. Социалната мрежа ще разшири и критериите за премахване на съдържание, което цели да обезкуражи хората да гласуват, а също така и ще премахва и постове с дезинформация за коронавируса и гласуването, които може да бъдат използвани за сплашване на хората, за да не упражнят правото си на вот.

Фейсбук ще си партнира с агенция Ройтерс, кото ще изпраща официални резултати от изборите в Информационния център на социалната мрежа. Компанията освен това ще ограничи до пет максималния брой съобщения, които може да бъдат препратени едновременно.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
522 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини