Тръмп затруднен да очертае плана за евентуалния си втори мандат

Президентът Доналд ТръмпДоналд Тръмп Доналд Тръмп - американски бизнесмен и политик Доналд Тръмп е роден на 14 юни 1946 г. в нюйоркския е категоричен, че иска още четири години на поста. Но не е толкова ясно какво би направил през втория си мандат.
Президентът многократно нападаше своя демократически опонент Джо Байдън по време на хаотичната едночасова пресконференция във вторник в Розовата градина, която превърна в предизборен митинг. Но не намекна какво би правил, ако остане в Белия дом. Мънкаше и в интервюто си за приятелска телевизия, когато бе притиснат от водещия да каже как ще изглежда вторият му мандат.


До изборите остават по-малко от четири месеца и Тръмп се съсредоточава повече върху победата вместо върху това как ще управлява. Той не прави съществени политически предложения, а избира вместо това яростната реторика за расите, престъпността и социализма, която насочва към най-верните си привърженици. Междувременно Байдън прави все по-голям брой предложения и засяга теми като търговията и климатичните промени.


Тръмп направи промени в предизборния си щаб. В сряда обяви, че ветеранът на Републиканската партия Бил Степиън ще замени Брад Парскейл като ръководител на кампанията. Но този ход едва ли ще промени предпочитанията на Тръмп да са съсредоточава повече върху посланията, а не върху политическия дневен ред. Някои републиканци казват, че това е отражение на предизвикателството да поискаш от избирателите нов мандат в момент, когато имаш две препокриващи се кризи - в общественото здравеопазване и икономиката.

"Когато си в кампания за преизбиране, на практика убеждаваш хората, че статуквото наистина е добро и претендентът не е годен за поста. И за повече от три години той можеше да използва този аргумент и за икономиката", казва Майк Дюхайм, старши съветник на бившия губернатор на Ню Джърси Крис Кристи по време на кампанията му като кандидат-президент през 2016 г. "Възниква проблем обаче, когато статуквото не е добро и има обективни данни - и за икономиката и за Ковид, че това е така", казва Дюхайм. "Това прави по-трудно използването на аргумента за следващите четири години", добавя той.


Все пак въпросът какво да се прави с четирите години в Белия дом е един от най-основополагащите елементи на една президентска кампания, дори на действащ президент. Предизвикателството пред Тръмп си пролича в края на миналия месец, когато той се затрудни да отговори на въпрос на Шон Ханити от "Фокс нюз".


"Знаете как беше. Пътувах по Пенсилвания авеню с нашата първа дама и казах: "Това е страхотно", но аз не познавах много хора във Вашингтон. Не бях във свои води. Аз съм от Манхатън", каза Тръмп като част от отговора, преди накрая да нарече "идиот" Джон Болтън, бившия си съветник по националната сигурност.


Тръмп не назова нито една политическа цел, а през следващите дни посланията от Белия дом като че ли разчитаха само на идеята, че тъй като Тръмп веднъж е ръководил Америка, когато икономиката й е била силна, той е точният човек, който сега да я възстанови. Но все пак трябва да изтъкнеш един доста позитивен дневен ред, а не само да обрисуваш антиутопията, която ще настъпи, ако Байдън дойде на власт. "Никога не е имало избори, в които сме имали такива различия" между кандидатите, каза Тръмп, след което очерта мрачен и престъпен портрет на философията за управление на демократите. "Това е радикална левица и тя ще разруши нашата страна", предрече той.

В обръщението си от Розовата градина той скачаше от тема на тема - за Китай, статуите, Байдън и обратно. Това приличаше не на официална правителствена проява, а по-скоро на копие от предизборната реч, която президентът трябваше да произнесе три вечери преди това на митинг в Ню Хемпшър. Митингът беше отменен, защото хората бяха малко, а прогнозата за времето - лоша.



Изказването бе съвсем в духа на Тръмп - смесица от равни части самохвалство, жалби и порочна партийна политика. Но нямаше никакви конкретни планове за оправяне на икономиката или подобряване на живота на хората.
"Няма дневен ред, защото той самият е дневният ред", казва историкът Джон Мийчъм. "През 1916 г. Тръмп беше проводник на идеи. . Сега, насред катаклизмите на пандемията, която не успя да овладее, по-малко хора извън твърдия му електорат искат да слушат нещо различно от това как да се върнем безопасно към истинския живот. И тъй като той няма отговор на този много голям въпрос, той по неизбежност просто говори за себе си" казва Мийчъм.

 


В миналото е имало кандидати за президент, които са се препъвали във въпроса "Защо искате да стенете президент?", включително, може би най-очевидно, Тед Кенеди преди изборите през 1980 г. Но е рядкост действащ президент да има толкова малко да каже по въпроса защо трябва да запази поста си.

На въпрос за дневния ред на президента за втория му мандат Белият дом посочи реакцията на Ковид-19, но даде малко подробности. "Президентът продължава да оглавява цялостния правителствен отговор на глобалната пандемия, възстановяването на закона и реда в нашите общности и възстановяването на икономиката, а Белият дом е ангажиран с текущия политически процес за силен дневен ред през втория мандат, който продължава "Прехода към величие", гарантиращ по-безопасна, по-силна, по-благоденстваща Америка", каза говорителят Джъд Дийри.

Служители от Белия дом изтъкнаха също обещанията за по-добри търговски сделки и опазване на реда и законността. Но липсата на подробности разкри възможности пред екипа на Байдън. "Бездействието на президента да постави под контрол вируса костваше живота на хиляди и работата на милиони. Защо избирателите трябва да го оставят да ръководи в тази безпрецедентна за поколението криза", заявява Ти Джей Дюкло, говорител на националния щаб на Байдън, и добавя: "Не питайте Тръмп, той няма отговор".

Коментари

  1. 2020.07.16 | 14:28
    е, ще намери някоя държава - да я нападнат и въдворят демокрация.....
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

US

още

Анкета

Как оценявате президентския вот в Беларус?

Как оценявате президентския вот в Беларус?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.