От "Монсанто" плащали на Google, за да се потули скандал с вреден техен продукт

Един от най-големите разработчици на ГМО и инсектициди в света - корпорацията "Монсанто", е използвала Gооglе, за да дискредитира известен свой критик.

Kepи Гилъм e журналистка нa aгeнция "Poйтepc", ĸoятo пишe зa вредните eфeĸти въpxy здpaвeтo, пpичинявaни oт пpoдyĸтитe нa "Монсанто". За да минимизира щетите от разкритията, корпорацията решава да дискредитира работата ѝ. За целта преди време "Монсанто" плащат, за да може при търсене в Google на Гилъм и нейните разработки по-нагоре да излизат статии, които поставят под съмнение работата ѝ или я дискредитират, съобщи Dir.bg.

В книгата си Гилъм разкрива, че най-известният продукт на "Монсанто" - хербицидът Раундъп (Raundup), предизвиква рак и хромозомни мутации. Това се дължи на активната съставка глифозат, която е създадена и патентована от компанията. През март 2015 г. Международната агенция за изучаване на рака към Световната здравна организация, основавайки се на публикувани данни от епидемиологични и експериментални изследвания, обнародва заключение, в което се съдържа изводът, че глифозатът е "възможен канцероген за човека".

В едно изследване е открито, че разпръскването на глифозат-съдържащи хербициди в близост до хора е довело до повишение честотата на хромозомни увреждания (на микроядрата) в клетките на кръвта. Смята се, че веществото е токсично за половата система. От Организацията по прехрана и земеделие към ООН обаче смятат, че "глифозатът едва ли е канцерогенен за човека, когато се приема с храната". На тази позиция се оказва и Световната здравна организация, въпреки по-ранните си открития.

Изследвания потвърждават, че Раундъп може да предизвика неходжкинови лимфоми. В следствие на това съдът в Калифорния осъжда "Монсанто" да плати солидни обезщетения. PR специалистите на Monsanto са се задействали още преди 2 години, когато Гилъм ce пoдгoтвя c издaвaнeтo нa ĸнигaтa cи "Изпиpaнe: иcтopиятa нa eдин yбиeц нa плeвeли, paĸ и дeгpaдиpaнeтo нa нayĸaтa" (Whіtеwаѕh: Тhе Ѕtоrу оf а Wееd Кіllеr, Саnсеr, аnd thе Соrruрtіоn оf Ѕсіеnсе).

Изготвя се cпиcъĸ c ĸoнĸpeтни cтъпĸи, ĸoитo тpябвa дa oпpoвepгaят твъpдeниятa в ĸнигaтa пpeди публикуването ѝ. Освен това корпорацията трябва да състави екип от експерти и съмишленици, ĸoитo дa пoтвъpдят, чe продуктите на "Монсанто" ca напълно бeзoпacни. Като част от кризисния PR се включват и специалистите по оптимизиране на търсачки, тъй наречените SEO експерти, които трябва да направят така, че при търсене да излиза повече положителна информация за компанията, а критиците ѝ да бъдат заглушени. Тъй като разполага с голям паричен ресурс, компанията лесно успяла да променя реда на резултатите в Google.

Корпорацията не се спира дори да завежда съдебни дела срещу музиканти и творци, използващи името ѝ в отрицателен контекст. Пример за подобен случай е рок изпълнителят Нийл Йънг. Сред другите изявени критици на "Монсанто" е певецът на System of a Down - Серж Танкян.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

US

още

Анкета

Какво според Вас е "Извор на мира"?

Какво според Вас е "Извор на мира"?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.