"Боинг" намалява темпото на производство на самолети 737

Компанията "Боинг" планира да намали темпото на производство на самолети 737 от 52 месечно на 42 месечно, предаде Ройтерс. Това обяви изпълнителният директор на компанията Денис Мюлънбърг. Планираното намаляване на темпото на производство става в момент, в който компанията се опитва да се справи със ситуацията на временното спиране по света от полети на самолетите 737 МАКС след двете катастрофи с тях за половин година.

Мюлънбърг заяви, че неговата компания сега знае, че "верига от събития" са предизвикали катастрофите със самолети на авиокомпаниите Лайън еър и Етиопиън еърлайнс, като погрешното активиране на системата за стабилизиране на полета е "общата връзка" между двете.

Компанията продължава да напредва с актуализирането на системата за стабилизиране на полета на 737 МАКС, за да "предотврати катастрофи като тези да се повторят някога", допълни Мюлънбърг.

В четвъртък етиопските власти публикуваха предварителен доклад за катастрофата на самолета на Етиопиън еърлайнс, станала на 10 март, припомня Франс прес. Този доклад сне отговорността за катастрофата от плещите на пилотите и констатира проблем със системата за стабилизиране на полета.

Ръководителят на отдела за гражданко въздухоплаване на "Боинг" Кевин Макалистър обеща още тогава, че "всички допълнителни необходими мерки за засилване на сигурността ще бъдат взети" в момент, в който етиопските разследващи препоръчват на авиационните органи да проверят дали системата за стабилизиране на полета е правилно модифицирана, преди да разрешат на самолетите "Боинг" 737 МАКС отново да летят.

,,Предварителният доклад съдържа информации, предоставени от черната кутия с данните за полета, според която данните за така наречения ъгъл на атака, подадени на самолета от пожарната сонда са били погрешни, което е задействало автоматизираната система за стабилизиране на полета, както е бил и случаят с полета на Лайън еър'', се казваше в изявление на "Боинг" от четвъртък след разпространяване на доклада.

Шефът на "Боинг" Мюлънбърг обеща още тогава, че когато самолетите МАКС полетят отново с променените във функциите на системата за стабилизиране на полета, те ще бъдат най-сигурните самолети, които някога са летели. Причините за дефекта в сондата, довела до активирането на системата за стабилизиране на полета и при двете самолетни катастрофи, засега не са установени.

В документ, разпратен до екипажите на самолетите още на 6 ноември след катастрофата със самолета на Лайън еър, "Боинг" обяснява, че грешка в пожарната сонда може да застави системата за стабилизиране на полета да накара самолета рязко да насочи носа си към земята. За да се реши този проблем, се препоръчва на пилотите да дезактивират системата до края на полета, припомня Франс прес.

,,Малко след излитането, стойностите измерени от сензора за ъгъла на атака, са станали погрешни", се казва в предварителния доклад за катастрофата в Етиопия. Автопилотът е бил в даден момент дезактивиран и пилотите на няколко пъти са се опитали да изправят ръчно самолета, който рязко е насочил носа си надолу, констатират разследващите. След това екипажът е поискал от въздушните диспечери разрешение да обърне и да се върне на летището в Адис Абеба. Разрешение е било дадено, но самолетът се е разбил в поле с приблизителна скорост от 1000 километра в час, се казва в доклада. Според него ударът на самолета в земята е бил толкова силен, че двигателите са били открити забити на дълбочина 10 метра в земята, а отломки от корпуса са били разпръснати на площ от 300 метра дължина и 200 метра ширина.

,,Не е било възможно някой да оцелее при такава катастрофа", се заключава в предварителния доклад. Пилотите на етиопския самолет, въпреки че са били млади (29 и 25 години), са приложили всички спешни процедури, се казва в друго заключение на документа.

Миналия понеделник американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване каза, че първите представени от "Боинг" модификации на системата за стабилизиране на полета са недостатъчни. В сряда управлението обяви създаване на група за общо действие, включваща НАСА и международни органи за гражданско въздухоплаване. Групата ще оцени направените модификации на 737 МАКС.

Междувременно етиопските разследващи казаха, че пълният доклад от катастрофата може да е готов между 6 и 12 месеца и че предварителното разследване не е установило никаква индикация за щети, причинени от външен обект. Това уточнение бе направено след появили се в медиите информации за птица, която може да е ударила пожарната сонда на самолета.

"Боинг" 737 МАКС е най-новата версия на самолетите 737 на авиокомпанията, датиращи от 60-те години на миналия век, припомня Асошиейтед прес. По-малко от 400 самолета МАКС са доставени досега на авиокомпании по света. Но "Боинг" е получил поръчки за още 4600 броя.

Капитанът на разбилия се етиопски самолет 29-годишният Яред Гетачев е имал 8000 летателни часа след завършването на военновъздушната академия през 2010 г, допълва още АП. Той е летял над 1400 часа със самолети "Боинг" 737, но само 103 часа със самолети МАКС. Това не е изненадващо тъй като етиопските авиолинии са имали едва пет самолета от този вид, вкл. и разбилият се на 10 март.

Вторият пилот Ахмед Нур Мохамед Нур е бил само на 25 години и на 12 декември е получил разрешително да лети на 737 и на МАКС. Той имал 361 летателни часа, от които 207 часа е бил на 737, вкл. 56 часа на МАКС.

Коментари

  1. 2019.04.06 | 11:38

    Google вече плаща $ 17000 до $ 22000 на месец за работа онлайн от дома си. Аз се присъединих към тази работа преди 2 месеца и съм спечелил $ 20544 в първия ми месец от тази работа. Мога да кажа, че животът ми е променен - напълно към по-добро! Разкажете какво правя

    Започнах.............>> w­w­w­.­W­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m

  2. 2019.04.06 | 11:37

    Аха...супер,може и да го оправите,ама май хич не е толкова сигурно това колкото го представяте щом още не можете да се справите,а междувременно някакво обезщетение на семействта на загиналите няма ли да дадете,след като грешката е ваша,или какво ви интересуват хората от някакви бананови републики...

  3. 2019.04.06 | 10:47

    значи ще, падат по малко вече. Честито на печелившите.ТОВА Е ЛИЦЕТО НА ГРАБИТЕЛИТЕ-ГОСПОДАРИ. НЯМА ЧУВСТВА ,САМО ПЕЧАЛБИ.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

US

още

Анкета

Ще доведат ли протестите в Москва до промяна?

Ще доведат ли протестите в Москва до промяна?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.