-
19 юни 2024 12:10
- 297
- 0
Европейската комисия подготвя план, който първоначално да изключи дългите полети от правилата за наблюдение на вредните емисии, предаде Ройтерс. До крачката назад се стига, след като международните превозвачи лобираха за поне временно изключение, посочва агенцията.
ЕС разработва планове, по силата на които от януари 2025 г. авиокомпаниите трябва да следят и докладват приноса си за промените на климата, т.е. изхвъраянето в атмосферата на парникови газове и замърсители като въглероден диоксид, азотни окиси, сажди и водна пара.
По данни на службите за авиационна сигурност на ЕС невъглеродните емисии на авиокомпаниите допринасят за глобалното затопляне не по-малко от въглеродните.
Според проекта на ЕК, видян от Ройтерс, международните полети, т.е. излитащи от или кацащи в страни извън ЕС, ще бъдат изключени от новите правила до 2027 г.
Полетите в рамките на Европейската икономическа общност, както и до Швейцария и Великобритания, ще трябва да отчитат емисиите си от началото на следващата година, се посочва в документа, който не дава обяснения защо международните полети ще бъдат изключени.
Новите правила вече успяха да разделят индустрията, предаде БТА.
Асоциацията на международния въздушен транспорт настоява дългите полети да бъдат изключени, докато нискобюджетните европейски превозвачи "Райънеър" (Ryanair), "Изиджет" (easyJet) и "Уиз еър" (Wizz Air) искат всички полети да отчитат емисиите си.
"Пълното изключване на полетите извън Европейската икономическа общност от новите правила би създало подвеждащото впечатление, че те не изпускат вредни невъглеродни емисии и би насочило в неправилна посока бъдещите опити за ограничаването на подобни емисии", се посочва в общо изявление на тези компании до европейските правителства.
Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) твърди, че на този етап е трудно да се осъществи коректно наблюдение на невъглеродните емисии и че това трябва да бъде доброволно и да не включва международните полети.
"Всяко намерение за разширяване на обсега на европейските правила по посока на международните полети ще повдигне правни казуси", посочи през април генералният директор на IATA Уили Уолш в писмо до ЕК.
Последвайте канала на
Свързани новини
Джанлоренцо Бленджини разкри какви са целите пред България през 2025 година
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
Руснаци напират за защитник на Левски
Крумовград ще пробва да открадне точки и от "Овча купел"
Георги Дерменджиев застава начело на Локомотив (Пловдив)?
България трябва да покаже различно лице срещу черногорците в Ботевград
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радомир Чолаков: Аз станах курбан на Христо Иванов, той е персонално виновен за Сарафов и Пеевски
25 ноември 202407:48
Проданов: Възможно е правителство с ГЕРБ, но без Борисов начело - Пеевски трябва да участва във властта
25 ноември 202410:56
Нидал Алгафари за размяната на писма между ГЕРБ и ПП-ДБ: За да излезе тази информация, ни подготвят, че ще се договорят
25 ноември 202408:38
Милен Керемедчиев: Дори България да бъде приета в Шенген, проверки ще има
25 ноември 202407:55
Главчев изиска от министър Глушков решение в спешен порядък относно неизплатените премии на щангистите
25 ноември 202408:51
Отново не започна разпоредителното заседание по второто дело срещу Васил Божков
25 ноември 202410:45
Грипът започва рязко, а при COVID-19 симптомите са по-плавни
25 ноември 202409:47
Психично болен уби баща си и нападна майка си
25 ноември 202408:54
През 1979 г. той намира тялото на момиче в снега: 45 години по-късно ДНК показва, че е убиецът
25 ноември 202411:15