Германската икономика отново вижда светлина

През май германските бизнес нагласи се възстановяват частично от катастрофалния срив през предходния месец, тъй като компаниите гледат с оптимизъм на постепенното разхлабване на рестриктивните мерки в страната, които бяха наложени с цел ограничаване разпространението на коронавируса.

Индексът на института Ifo, базиран на месечно проучване сред около 9 хиляди компании и определящ нивото на бизнес климата в Германия, отскочи през май до 79,5 пункта от 74,2 пункта през април, когато индексът отбеляза рекорден месечен спад и най-ниско ниво от Обединението на Германия през 1990 година, предаде БНР. Очакванията на финансовите пазари бяха за по-слабо подобрение на индекса към 78,5 пункта.

Това подобрение се дължи на рязко повишаване на бъдещите бизнес очаквания, но при ново понижаване на оценката за текущата бизнес ситуация.

Индексът, измерващ текущите бизнес условия, се понижи през май до 78,9 пункта от 79,4 пункта през април, докато индексът на Ifo института за бъдещите бизнес очаквания през следващите шест месеца отскочи силно до 80,1 пункта от 69,4 пункта месец по-рано.

"Настроението сред германските компании започна да се възстановява след катастрофалния предходен месец", отбеляза президентът на института Ifo Клеменс Фуест и добави: "Очакванията за следващите месеци се подобриха значително".

Съществено подобрение през настоящия месец отчитат бизнес индексите в отделните икономически сектори, в т.ч. в промишлеността, в сферата на услугите, търговията и строителството.

Въпреки че много компании все още чувстват отрицателното въздействие от въведените ограничителни антивирусни мерки, има надежди, изразени посредством техните бизнес нагласи, с оглед на започналото разхлабване на тези мерки, посочи водещият немски институт и добави, че индустриалният сектор е все още песимистично настроен относно бъдещето.

Карантинните мерки, които бяха въведени след средата на март, причиниха навлизането на германската икономика в рецесия през първото тримесечие, когато БВП се сви най-силно от началото на 2009 г. насам, като се очаква още по-дълбока рецесия през второто тримесечие.

Икономистът от Ifo - Клаус Волрабе посочи, че институтът очаква двуцифрено свиване на икономиката през второто тримесечие, но добави, че компаниите очакват износът да намалее по-малко драматично с оглед на възобновяващата се икономическа активност.

"Германската икономика отново вижда светлина в края на тунела. Но все още сме далеч от оптимизма", отбеляза той.

 

Ню Йорк таймс: Тепърва ще се усещат икономическите последици от панденмията

 

Според икономистът Карстен Бжески от банката ING "съживяването на икономическата активност и завръщането на оптимизма са горещо приветствани, но определено не са причина за самодоволство или дори за самонадеяност".

Той добави: "Дори при по-благоприятен сценарий на постепенно премахване на ограничителните мерки и без втора вълна на коронавируса, германската икономика едва ли ще се върне на нивата си от преди кризата преди 2022 година".

Коментари

  1. 2020.05.25 | 14:05
    Германия и САЩ, ще се оправят бързо и дори може да спечелят от това... Да му мислят обаче италиано-испано-французите, чието комфортно живуркане, май свърши...
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

EU

още

Анкета

Одобрявате ли резултатите от референдума в Русия?

Одобрявате ли резултатите от референдума в Русия?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.