Рим се готви за нашествието на "Сардините"

Антифашистките "Сардини" организират днес в Рим голям протест, като същевременно обмислят какво да е бъдещето на тяхното движение, което иска да "събуди" италианската политика, но без да се трансформира в партия, нито в организация, защитаваща една единствена кауза, отбелязва Франс прес.

Протестното движение, нарекло се "Сардините", се появи преди месец в Болоня, когато протест, организиран от четирима никому непознати до този момент хора, изненадващо привлече 15 000 души, които разкритикуваха езика на омразата и на разделението на Матео Салвини, бивш италиански вицепремиер и настоящ лидер на крайната десница Лига. Оттогава бяха организирани десетина протеста, в които участваха общо около 300 000 души в Милано, Флоренция, Неапол или Палермо.
Първият протест беше срещу Салвини, но после това се превърна в утвърждаване на демокрацията, ние сме антифашисти, ние сме за равенството, ние сме срещу нетолерантността и хомофобията, казва един от основателите на движението Матия Сантори.

Демонстрацията днес ще се състои на големия римски площад Сан Джовани. Засега 100 000 души са заявили във Фейсбук желание да участват в нея.
Освен 32-годишния Сантори, който е икономист и доброволец треньор по фризби в различни асоциации, другите съоснователи на движението са Андреа Гарефа, който е екскурзовод на 34 години, Роберто Мороти, който е инженер на 31 години, специализирал се в рециклирането, и Джулия Траполони, която е на 30 години и е физиотерапевт, допълва сайтът на телевизия Скай Ти Джи Вентикуатро. Те искат да върнат на политиката нейната привлекателна сила и да я превърнат отново в нещо хубаво.
В Рим водеща фигура на движението е Стивън Огонго, на 45 години, журналист по професия, роден в Кения, припомня Франс прес. Движението на "Сардините" е спонтанно, припомня Стивън и разказва, че той лично е решил да създаде "римската му страница" във Фейсбук преди около 15 дни, преди да си легне да спи. На следващия ден, когато отворил Фейсбук, той видял, че 10 000 души са заявили желание да се присъединят, а на последващия ден те били вече били 20 000.

Важното днес е да видим колкото се може повече хора да излязат на улицата, за да кажат, че са уморени от културата на омразата. Ние не толерираме повече езика на расизма, на фашизма, на дискриминацията и на сексизма, казва Огонго. Според него Салвини е успял до такава степен да "оневини" най-лошите форми на расизъм, че някои хора са започнали да се гордеят с тях, а онези, които не са расисти просто са се примирили.

Огонго припомня, че движението сега е в началото си и че същественото е то да пробуди съзнанието и съвестта на хората, да ги накара да взимат отговорни решения и да правят отговорни избори и да бъдат принудени политиците да променят езика си.
Но Сантори и неговите трима съмишленици от Болоня искат да стигнат по-далеч, но бавно. Затова те организират утре ден за размисъл за бъдещето на движението, в който ще участват 160 негови представители от различни части на страната.
Засега "Сардините" се припознават като част от лявото пространство, но не искат да създадат партия, нито да заменят съществуващи структури. Много "Сардини" са и екоактивисти, борят се срещу мафията, срещу финансовата и социалната несигурност. Те защитават и правото за придобиване на националност на родените в Италия имигранти.

Целта на "Сардините" е да се борят също срещу нарастващото въздържание на изборите и да помирят италианците с политиката. Идеята им е да предизвикат появата на нова енергия чрез една по-спонтанна и свободна форма от тази на партиите, като се сдобият с организация, която няма да бъде йерархична, но ще дефинира големите ръководни насоки на "Сардините", разказва Сантори.

"Сардините" са си поставили за цел и да достигнат до малките градове и до така наречените уязвими зони, които биха могли да се подадат на "опростените идеи и на популизма".
Въпреки нарастващата популярност на "Сардините" обаче Лигата на Салвини води в националните допитвания до общественото мнение и може да постигне историческа победа на регионалните избори идния месец в областта Емилия-Романя, която е бастион на левицата, допълва ДПА.

Телевизия Скай Ти Джи Вентикуатро припомня, че името на движението идва от това, че неговите създатели са искали да отправят посланието: "Ние сме наблъскани като сардини, защото не сме сами, а сме много". А символът на движението "сардината" напомня, че това е едно тихо създание, което е коренно различно от кресливите оратори на митингите.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

EU

още

Анкета

Одобрявате ли решението на съдебното жури за Харви Уайнистйн?

Одобрявате ли решението на съдебното жури за Харви Уайнистйн?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.