До 2022 г. съставките и енергийната стойност на пивото ще са на етикетите на всички бири в ЕС

Етикетите на 60 % от бирата в страните от ЕС съдържат информация за калориите, съобщиха Пивоварите на Европа, а 85% от пивото на стария континент вече е с данни за съставките.

Постигнатото е резултат от доброволния ангажимент на пивоварните за предоставяне на хранителна информация за бирата, който стартира преди 3 години. С днешна дата Пивоварите на Европа обявиха, че до 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове.

През септември влиза в сила меморандум за разбирателство с ЕК, с който този ангажимент на европейската бирена организация публично се официализира. Към меморандума, подкрепен от пивоварите, могат да се присъединят всички компании и асоциации от сектора на алкохолните напитки, стига те напълно да подкрепят документа и включената в него инициатива на етикетите на напитките да се изписва информация както за съставките, така и за енергийната стойност.

Според току що приключилия общоевропейски мониторинг за доброволното етикетиране на бирените опаковки, пивоварите в България за пореден път отчитат отлични резултати. Всички производители на бира, членове на Съюза на пивоварите, предоставят на бутилките, кеновете и кеговете си списък на съставките и енергийната стойност. Това означава, че над 98% от произвежданото в страната пиво и над 95% от дистрибутираните бири вече имат върху етикетите си тази информация. По този начин върху приблизително 750 милиона бирени опаковки, консуматорите имат разбираеми, сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки. При светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра, безалкохолните – 23 калории, а тъмните – около 58 - 60 kcal, коментират от Съюза на пивоварите.

Според генералният директор на Европейската потребителска организация (BEUC) Моник Гойенс "Жизненоважно е хранителната информация и списъците със съставки да бъдат предоставяни на потребителите върху етикетите на алкохолните продукти в съответствие с Регламента за предоставяне на информация за храните на потребителите (1169/2011)".

Ангажиментът на производителите на бира е свързан и с изпълнението на исканията и очакванията на европейските потребители, показва изследване на Пивоварите на Европа. Според резултатите от представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в 9 европейски страни, над 86% от респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща хранителна информация на 100мл. за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС считат, че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация за енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация. Интересът на потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи количества.

В този дух са и коментарите на еврокомисарят по въпросите на здравеопазването и безопасността на храните Витянис Андрюкайтис: "Поздравявам пивоварите за ангажимента им да осигуряват пълния списък със съставки и енергийна стойност на 100мл. върху етикетите на всички предварително опаковани бири. Европейските регулации залагат правилата, които трябва да бъдат следвани, и аз съм удовлетворен, че пивоварите изпълняват тези високи стандарти. Това е в интерес на общественото здраве и на потребителите".

Темата за информирането на потребителите бе широко обсъдена и на току що приключилия тридневен Форум на Пивоварите на Европа, състоял се в Атверпен, Белгия. В събитията се включиха над 1000 представители на пивоварния бранш от цял свят. 72 лектори от 21 страни коментираха водещите теми от дневния ред на бирената индустрия – от възможностите за растеж и промяна, според потребителските предпочитания - до техническите постижения в пивопроизводството.

Биреният форум се организира паралелно с 37-ия Конгрес на Европейската пивоварна конвенция (EBC) – едно от най-важните технически и научни събития в пивоварния сектор в Европа. EВС споделя опита на най-добрите изследователски компании и майстори на бирата, като представя разработването на световни методи за съвременен контрол на качеството на бирата, нейното производство и суровини.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

EU

още

Анкета

Ще изкара ли пълен мандат кабинетът на Кириакос Мицотакис?

Ще изкара ли пълен мандат кабинетът на Кириакос Мицотакис?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.