А320 може да се е разбил заради отказ на уредите за измерване на скоростта

  • 26 март 2015 10:10

  • 2605
  • 0
А320 може да се е разбил заради отказ на уредите за измерване на скоростта
© Архив

Самолетът "Airbus А320" на авиокомпания Germanwings, разбил се във вторник в Южните Алпи, може да е катастрофирал поради отказ на уредите за измерване на скоростта, както е ставало и преди с машини от този тип, пише "Московский комсомолец".

Изданието се позовава на "един от водещите специалисти по безопасност на полетите", пожелал анонимност. Според експерта мнозина негови колеги знаят, че при преминаване от автопилот на ръчно управление при тези самолети понякога започват проблеми, свързани със софтуера. Той дава за пример катастрофата с А320 в Бангалор в Южна Индия през 1990 г., падането на арменски самолет от същия тип в Черно море през 2006 г., нашумелия трагичен инцидент с малко по-различния А330 на Аir France над Атлантика през 2009 г.

Редица специалисти свързват всички тези случаи с отказ на едни и същи прибори - датчици за въздушно налягане, известни като "тръби на Пито", които измерват скоростта на самолета, информира БТА. Ако устройствата се запушат или се покрият с лед, бордовият компютър престава да получава данни за реалната скорост и машината може да загуби управление, обяснява източникът на вестника. Точно тези уреди са отказали според него при катастрофата над Атлантика през 2009 г. и мнозина пилоти от Air France не са искали да летят с А320 и А330, докато компаниите не сменят съответните устройства. Наистина тогава започнаха да ги сменят с американски.

Дали обаче ги е сменила на своите самолети Луфтханза и дъщерната й компания Germanwings, не се знае. Последната е нискотарифна, пести от всичко, значи може и да не ги е сменила. Може би точно затова сега мнозина пилоти от Луфтханза отново отказват да летят с А320, пита се "Московский комсомолец".

Последвайте канала на

Филип Епитропов
2605 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини