Шарли ебдо: Почваме отново

"Почваме отново!" - гласи надпис под карикатура от корицата на днешния нов брой на "Шарли ебдо". Френското сатирично издание влиза в седмичния си ритъм, отбелязва в. "Либерасион".

Това е вторият брой на седмичника след терористичната атака срещу редакцията на 7 януари. За карикатурите на религиозни теми колективът плати страховита цена - ислямистки куршуми покосиха осем от водещите му журналисти, включително неговия редактор и най-прочут карикатурист Стефан Шарбоние (известен като Шарб), напомня ТАСС. Новият шеф на "Шарли ебдо" Лоран Сурисо с псевдоним Рис успяза няколко часа да напусне болницата, където се лекува от огнестрелна рана в дясната ръка, за да участва в подготовката на броя. Сега той рисува с лявата. Щом разбраха за назначението му, ислямистите тутакси разпространиха фетва, която "разрешава" Рис да бъде убит. Повечето журналисти от изданието са денонощно под полицейска охрана, а през работния ден в редакцията дежурят десетина полицаи.

"Новият ни брой също е израз на почит пред паметта на загиналите, още една акция в борбата за свобода на словото", заяви Патрик Пейу от редакцията на изданието. Новият брой на седмичника е отпечатан в тираж 2,5 милиона екземпляра. Предишният, наречен "броят на оцелелите", излезе преди шест седмици в тираж около 8 милиона - гигантски за западния печат, посочва ТАСС. Той включваше нови карикатури на пророка Мохамед, което предизвика през януари протести сред правоверните в различни региони от света. Същевременно този брой събуди огромен интерес, включително у мнозина, които дори не бяха чували преди за седмичника, напомня агенцията.

Според кореспондента на руската агенция в Париж, тази сутрин "Шарли ебдо" се търси малко по-слабо, но това може би се дължи на грипната епидемия, върлуваща във Франция. Две трети от участниците в анкета на в. "Паризиен" казват, че няма да си купят новия брой. Издателите обаче очакват той да стане популярен, както и предишния. На яркочервената корица е нарисувано препускащо куче с навит брой от седмичника в челюстите, а по петите му тичат карикатурни герои, изобразени с животински черти. Сред тях виждаме водачката на френския Национален фронт Марина Льо Пен, наподобяваща булдог, бившия президент Никола СаркозиНикола Саркози   Никола Саркози - Политик и президент на Франция (2007-2012 г.). Роден в Париж на 28 януари 1955 г. в в образа на пудел, черен вълк с автомат в зъбите, символизиращ ислямистите, също и папа Франциск - и той шаржиран.

Текстът отдолу - "Почваме отново!", се отнася и за възстановеното издание, и за критиките срещу него от различни политически и религиозни среди. Напоследък недоволство от съдържанието на "Шарли ебдо" изразяваха тъкмо изобразените на корицата, коментира ТАСС. На 16-те страници на днешния брой са поместени също и карикатури на бившия шеф на МВФ Доминик Строс-КанДоминик Строс-Кан  Доминик Строс-Кан - фрeнски политик и  икономист. Роден на  25 април 1949 г. в Ньой. Завършва, днес подсъдим в дело за сутеньорска афера. Сатиричното издание обсъжда и предстоящата продажба на френски бойни самолети "Рафал" за Египет, преговорите между властите и синдикатите във Франция, финансовото положение на Гърция, терористичните атаки по света.

Има и публикации на екологични теми, присъства и грипът във Франция. Абонатите на "Шарли ебдо" са вече 220 000, докато преди атентата бяха едва 10 000, а тиражът достигаше 50 000. По данни на в. "Монд", продажбите на предишния брой и даренията от граждани и организации вероятно ще осигурят на седмичника около 15 милиона евро. "Шарли ебдо" заяви, че ще препрати всички дарения на обща стойност 4,2 милиона евро на семействата на загиналите във Франция в атентатите от 7 до 9 януари.
 

Коментари

  1. 2015.02.26 | 18:54

    i na vasil levski edna karikatura s maratonki adidas.

  2. 2015.02.26 | 18:52

    Тия марионетки срам нямат , за пари са готови на всичко !

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

EU

още

Анкета

Кой стои зад пожарите в Амазония?

Кой стои зад пожарите в Амазония?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.