Изборният маратон в Индия приключи, първи екзитполове сочат убедителна победа на управляващата партия на премиера Моди

Гласуването в парламентарните избори в Индия приключи днес с последния, седми етап от изтощителната национална кампания, продължила повече от месец, предаде Асошиейтед прес. Дясната националистическа хиндуистка партия "Бхаратия Джаната" на премиера Нарендра Моди се стреми да получи втори 5-годишен мандат за управление на най-многолюдната демокрация в света.

Изборите се смятат за референдум за управлението на Моди и неговата партия. Главната опозиционна сила е партията Индийски национален конгрес (ИНК), ръководена от Рахул Ганди - поредния представител на политическата династия Неру-Ганди, трима души от която са били премиери на страната.

Екзитполове от двата водещи новинарски телевизионни канала в страната - "Рипаблик" и "ТаймсНау" предричат победа на премиерската партия и нейните съюзници с между 287 и 305 депутатски места от общо 543 в Лок сабха - долната камара на парламента. Това е много повече от необходимите 272 места за съставяне на следващото правителство. Очаква се ИНК и нейните съюзници да спечелят между 124 и 128 места.

Ганди постави под въпрос начина, по който автономната Избирателна комисия е управлявала избирателния процес и каза, че графикът за провеждането на вота е бил манипулиран с цел да се облагодетелства премиерската партия.

В днешния финален етап се гласува във Варанаси - избирателния район на премиера Моди. В този свещен за хиндуистите град на миналите избори през 2014 г. той победи с внушителната разлика от 200 000 гласа. Самият Моди прекара миналата нощ в Кедарнат - храм на хиндуисткия бог Шива в Хималайските планини в Северна Индия.

Последният етап от изборния маратон включваше общо 59 избирателни окръга в осем щата. Днес се гласува се за 13 депутатски места в щата Пенджаб и за още толкова в най-многолюдния щат Утар Прадеш, за по осем места в Бихар и Мадхя Прадеш, за 9 - в Западна Бенгалия, за 4 в Химачал Прадеш и за по три в Джарханд и Чандигар.

В Колката - столицата на Западна Бенгалия, отрано тази сутрин се извиха дълги опашки пред избирателните секции, да да могат гласуващите за избягнат от жегата, която през деня достига до 38 градуса. Секциите там строго се охраняват от въоръжени служители от силите за сигурност поради опасения от насилие.

Досега изборите, започнали на 11 април, като цяло преминаваха в мирна обстановка, но Западна Бенгалия - щат в Източна Индия, е изключение. Моди има там за съперник главната министърка на щата Мамата Банерджи, която се надява в случай на победа на ИНК да стане кандидат на опозицията за премиерския пост.

По време на кампанията Моди посети Западна Бенгалия 17 пъти, надявайки се да отвоюва терен от своята мощна опонентка там със хиндуистка националистическа пропаганда. Именно това причини изблици на насилие и накара Избирателната комисия да ограничи предизборната кампания в щата.

Днес една от лидерките на "Бхаратия Джаната" Нирмала Ситараман, която е и министърка на отбраната на Индия, обвини поддръжниците на Банерджи, че са нападали членове на управляващата партия и не са им давали да гласуват на няколко места в шест от деветте избирателни района на щата. Тя не посочи подробности.

Банерджи на свой ред отхвърли обвиненията и каза, че правителството на Моди е използвало силите за сигурност като оръдие за сплашване на привържениците на нейната партия.

АП цитира местен учител, според когото управляващата партия ще се бори със зъби и нокти да спечели няколко депутатски места в Западна Бенгалия в острото съперничество с влиятелната регионална партия на Банерджи.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Азия

още

Анкета

Ще стане Борис Джонсън британски премиер?

Ще стане Борис Джонсън британски премиер?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.