Ще успее ли Матео Салвини да срути италианската "Берлинска стена"?

Пет месеца след като загуби поста си, до голяма степен заради собствената си грешна преценка, крайнодесният популистки лидер в Италия се готви за ефектно завръщане. Лидерът на партията "Лига" влага всички сили в кампанията преди изборите на 26 януари в Емилия-Романя, исторически бастион на левицата, който след Втората световна война никога не е бил под дясно управление.

Победата над левицата в Емилия-Романя би била равносилна на "разрушаване на италианската Берлинска стена", казва Андреа Делмастро, депутат от "Италиански братя", друга крайнодясна партия, съюзена с "Лигата".
"Ако на 27-и победим тук, в Емилия, на 26-и ще отида до Палацо Киджи (седалището на премиера) с предупреждение, че (премиерът Джузепе Конте) трябва да се изнася", заяви днес Салвини.

Клип на купуващия долно бельо Матео Салвини събра над 100 000 гледания в Туитър

През август миналата година Салвини сложи край на коалиционното правителство с Движението "Пет звезди" (ДПЗ) с надежда да предизвика предсрочни избори, за които анкетите предричаха, че ще ги спечели лесно. Вместо това ДПЗ обедини сили с дотогавашния си враг левоцентристката Демократическа партия (ДП) и прати Салвини и "Лигата" в опозиция.

46-годишният политик разчита на победа в Емилия-Романя, за да се върне на върха. Седмици наред той кръстосва региона, където ще се води битката, като прави до десет митинга дневно и използва много от популистките си умения. Емилия-Романа е прочута с хранителните си продукти и за да се хареса на местните, той целува пити пармезан, наслаждава се на аромата на свинския салам копа и яде талятели болонезе. В събота той оглави митинг в Маранело, където е централата на "Ферари", и говори пред множеството, носейки червена бейзболна шапка с емблемата на "Ферари" - изправен на задните си крака кон.

Преди на 11 януари да влезе в сила забраната за социологически проучвания, анкетите сочеха, че кандидатката на "Лигата" Лучия Боргонцони изостава със съвсем малко от Стефано Боначини от ДП. "Те са твърде близко, че да се прогнозира резултатът", каза пред ДПА Лоренцо Прелиаско, политически анализатор и социологически експерт от института "YouTrend/Quorum".

Боначини, който сега е ръководител на областта, е съсредоточил кампанията си върху местни въпроси и иска да се дистанцира от непопулярното национално правителство. Емилия-Романя е един от най-богатите италиански региони с ниска безработица и като цяло добри публични услуги, от което Боначини се опитва да се възползва. Но както в други бивши леви бастиони "Лигата" нанася силни атаки с антиимигрантски, антиглобалистки и социалноконсервативни послания, които се харесват на избирателите от работническата класа.

"Нямате представа колко много стари комунисти ми казваха през последните дни: хората от ДП предпочитат банкерите пред работниците, този път ще гласуваме за вас", написа на 12 януари Салвини в социална медия. Всъщност левите центристи загубиха в Емилия-Романя общите избори през 2018 г., както и на изборите за Европейски парламент през 2019 г. Лигата е завладяла селските райони и малките градове, докато ДП продължава да е силна в регионалната столица Болоня и големите градове.

В Болоня настроението "но пасаран" бе подсилено от анти-Салвини Движението на сардините, основано през ноември в града. "Сардините" изпълват площадите в Италия с лозунги против десния популизъм и вчера направиха голям митинг в Болоня, за да активизират левите избиратели. Предстои да видим дали усилията на "сардините" са били достатъчни. "В националната политика вятърът явно духа в платната на десноцентристите", отбеляза Прелиаско.

Десетки хиляди "Сардини" се стекоха на антифашистки протест в Рим

Конте се опита да минимизира значението на евентуална победа на опозицията в Емилия-Романя, като предрече, че тя няма да свали правителството му. Според Волфанго Пиколи, съпрезидент на изследователската фирма "Тенео интелиджънс", "слабостта на управляващата коалиция е нейната главна сила". Вероятността да загуби от Салвини и съюзниците му на нови общи избори "може да помогне за запазване на несигурния съюз ДПЗ-ДП независимо от изхода от вота в Емилия-Романя", каза той пред ДПА.

Но отчаяно да се държиш за властта, само за да отложиш възможно най-дълго изборният крах, не е кой знае каква перспектива за управляващите партии. Междувременно Салвини ще има възможност да постави правителството под още по-силен натиск със следващия кръг от местни и регионални избори през май и юни. "Рано или късно ще трябва да има общи избори . . . и с нашите проценти ( в допитванията) на Матео Салвини му е съдено да стане министър-председател", каза депутатът от "Лигата" Игор Йеци пред общественото радио РАИ.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Анализи

още

Анкета

Каква е причината за промените в кабинета на Борис Джонсън?

Каква е причината за промените в кабинета на Борис Джонсън?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.