)
Над 2 млн. българи имат профили в социалната мрежа Facebook. 20% от тях, или около 400 хил. души не подбират какво да четат и какво да пропуснат, когато използват тази и други социални мрежи, показва ново проучване, поръчано от хардуерната компания Intel.
Допитването е проведено сред 406 онлайн български потребители на възраст между 18 и 45 години с акаунт в минимум една социална мрежа, пише dnevnik.bg.
Данните, събрани и обработени от ЕСТАТ, показват че почти половината от българите (49%) четат или разглеждат само важната информация, споделена онлайн. Оказва се също така, че младежите на възраст между 18 и 24 години и жените са по-любопитни за това какво се публикува в социалните мрежи в сравнение с останалите групи респонденти.
Не е изненада също така, че болшинството от онлайн потребителите предпочитат да "консумират" информация онлайн, отколкото самите те да създават или споделят такава.
Хората като цяло казват, че избягват да споделят твърде много информация за себе си онлайн, дори когато имат постоянна връзка с мрежата. Мъжете като група са по-малко склонни да публикуват неща за себе си в сравнение с жените. Около 60% от респондентите споделят, че биха изпитали повече или по-малко дискомфорт, ако цялата им активност онлайн стане публична.
Според изследването българите посочват различни причини за използването на социалните мрежи. 42% от респондентите заявяват, че публикуват или четат информация онлайн, за да изразят мнение или да се изкажат по определена тема, докато за една трета от хората това е начин да се чувстват по-свързани с другите. Едва 24% признават, че са онлайн, за да намерят нови приятели.
Последвайте канала на