-
04 октомври 2017 16:45
- 2445
- 0
Грег Стелтенпол е пионер на движението в подкрепа на органичните храни през 80-те години на миналия век. Но той губи почти всичко, след като първата му компания изпада в голяма корпоративна криза, пише ВВС.
След като създава не една, а две изключително успешни компании за натурални напитки, Грег Стелтенпол не съжалява за нищо. Но бившият джаз музикант смята продажбата на първата си компания Odwalla на Coca-Colа през 2001 г. за „доста голямо разочарование“.
Той е съосновател на компанията, която сега е една от най-известните марки за сокове и смутита в Америка, заедно с няколко приятели през 1980 г., за да подкрепи музикалната си кариера.
Стелтенпол става пионер на движението в подкрепа на органичните храни, което се гордее с изцяло натуралните си съставки, находчиво брандиране и независим дух. Но след като епидемия от E. Coli е свързана с един от соковете на компанията му през 1996 г., продажбите намаляват.
Основателите на компанията трябвало да направят нова инвестиция, за да се задържат на повърхността и да не загубят контрол върху положението. В следващите пет години Стелтенпол напуска, а Odwalla е продадена на Coca-Cola за 181 млн. долара.
„Не съм проповедник срещу злите корпоративни империи. Но тези големи компании атакуват по-малките, като Odwalla, защото не могат да стигнат сами до техните идеи. Проблемът е, че те унищожават това, което прави тези марки уникални“, казва калифорнийският предприемач.
62-годишният Стелтенпол опитва да постигне успех с новото си начинание - компанията за храни на растителна основа Califia Farms. Създадена през 2010 г., основната й линия са бадемовото и кокосовото мляко, което се предлага или чисто, или с вкус на зелен чай, джинджифил и куркурма.
Базираната в Лос Анджелис компания продава също бутилирано кафе и натурални сокове, като всичките й продукти са с ниско съдържание на захар, без млечни продукти и добити по етичен начин.
Първата компания на Стелтенпол е създадена във време, когато натуралните и органични храни са новост, но днес секторът е добре установен с продажби на стойност 69 млрд. долара само в САЩ през миналата година.
Големите компании за храни също така губят пазарен дял за сметка на по-малките, които предлагат повече занаятчийски, нишови продукти. Califia вече има продажби на стойност над 100 млн. долара на година и е водеща марка при бутилираните кафета в САЩ.
Но Стелтенпол твърди, че големите корпорации са стъпили на пазара на органични храни и малките компании като неговата са изправени пред конкуренция. „Те имат много по-добра снабдителна верига, разпространение и маркетинг. В момента ние сме просто мушица на гърба на слон“, допълва той.
Стелтенпол попада в бизнеса с напитки случайно, след като учи в Creative Music Studio, известно музикално училище в Ню Йорк, в края на 70-те години. Заедно с двама приятели той се мести в Санта Круз, Калифорния, в преследване на слава и пари с авангардната им джаз група The Stance. Но бързо остават без пари.
Повече четете ТУК
Последвайте канала на
Свързани новини
БАБХ: Няма замърсено с фипронил пилешко месо на българския пазар
28 септември 201719:17
Венецуела някога беше 12 пъти по-богата от Китай. Какво се случи?
26 септември 201713:24
Лиляна Павлова: Печелившите проекти в бъдеще трябва да имат европейска добавена стойност
26 септември 201713:16
Откриха фипронил в български храни, разпространени в ЕС
25 септември 201720:00
Той получава 20 млн. долара годишно, но кара кола за 5 000 долара
25 септември 201713:32
Индийци инвестират 55 млн. долара у нас
25 септември 201713:31
Мая Манолова: Няма да се откажем докато не се премахне хранителната измама (видео)
16 октомври 201707:40
10 странни храни, за които няма да повярвате, че съществуват
08 октомври 201715:46
Храни, които имат неподозирано много захар
07 октомври 201719:47
Кирякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ЦСКА - София спря победната серия на Лудогорец с гол в 91-ата минута
Руснаци напират за защитник на Левски
Крумовград ще пробва да открадне точки и от "Овча купел"
Георги Дерменджиев застава начело на Локомотив (Пловдив)?
България трябва да покаже различно лице срещу черногорците в Ботевград
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радомир Чолаков: Аз станах курбан на Христо Иванов, той е персонално виновен за Сарафов и Пеевски
25 ноември 202407:48
Пеевски: Някой се опитва да плаши общините с орязване на бюджетите им. Няма да го позволим
25 ноември 202407:49
Нидал Алгафари за размяната на писма между ГЕРБ и ПП-ДБ: За да излезе тази информация, ни подготвят, че ще се договорят
25 ноември 202408:38
Милен Керемедчиев: Дори България да бъде приета в Шенген, проверки ще има
25 ноември 202407:55
Главчев изиска от министър Глушков решение в спешен порядък относно неизплатените премии на щангистите
25 ноември 202408:51
Тагарев сигурен, че Путин няма да прибегне до употребата на ядрено оръжие
25 ноември 202408:19
Д-р Гергана Николова: Не е късно за противогрипна ваксина
25 ноември 202408:15
Психично болен уби баща си и нападна майка си
25 ноември 202408:54
Баща и син се качили на Ауди А3 и потънали вдън земя във Видинско
25 ноември 202408:29