Закриват жп депото в Пловдив

  • 15 октомври 2012 17:44

  • 1483
  • 1
Закриват жп депото в Пловдив
©

От локомотивното депо в Пловдив трябва да бъдат съкратени над 70 човека - 20 локомотивни машинисти и повече от 50 души поддържащ персонал. Това съобщи пред Радио Пловдив Любомир Милков - председател на Пловдивския регионален съвет на синдиката на железничарите към КНСБ.

Той обясни, че информацията му е неофициална и се отнася до одобрено ново щатно разписание в БДЖ „Пътнически превози", с което никой не ги е запознал. То предвижда в Южна България да няма локомотивно депо за ремонти, а тази дейност да се пренасочи към София и Горна Оряховица.

Това е стъпка, която умишлено затруднява работата и не виждам как „Пътнически превози" ще функционират - заяви Любомир Милков. Все още обмисляме какви стъпки да предприемем, но на първо време ще поискаме официална информация от ръководството на БДЖ - каза пловдивският синдикалист.

Той припомни, че съгласно подписания нов Колективен трудов договор ръководството на железниците е длъжно да обсъди със синдикатите предложението за ново щотно розписание. Що се отнася до локомотивното депо в Пловдив, това не е направено - обясни Любомир Милков.

Около 50 души, работещи в локомотивното депо в Пловдив, ще бъдат съкратени, тъй като се предвижда депото да стане експлоатационно звено. Това алармира пловдивският депутат от БСП и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев.

Той се позова на сигнали, получени в неговата приемна от работници в депото. На практика в локомотивното депо ще бъдат спрени основните ремонти и вече ще се правят само текущи ремонти и подготовка на локомотивите за движение - обясни народният представител от левицата. Затова, по думите му, ще се наложи съкращение на поддържащия персонал с близо 50 %.

Това само за пореден път доказва, че реформите в БДЖ се правят на парче - категоричен е Петър Мутафчиев. Той посочи и крайния резултат - умишлена ликвидация чрез продажба на безценица на „Товарни тревози" и някакъв мним стремеж за обединяване на железниците и проблемите чрез прехвърляне на „Пътнически превози" към ж.п. инфраструктурата.

Пловдивският депутат от БСП съобщи, че ще зададе актуален въпрос на министъра на транспорта Ивайло Московски за съдбата на пловдивското локомотивно депо. От 11 души, дошли да подадат сигнала в приемната му, девет си търсят нова работа и са го помолили за съдействие - обясни Петър Мутафчиев. Той допълни, че за първи път се сблъсква с толкова сериозни човешки трагедии в семейства, в които и двамата са безработни и разчитат на пенсионери, за да се издържат.

От локомотивното депо в Пловдив трябва да бъдат съкратени над 70 човека - 20 локомотивни машинисти и повече от 50 души поддържащ персонал. Това съобщи пред Радио Пловдив Любомир Милков - председател на Пловдивския регионален съвет на синдиката на железничарите към КНСБ.

Той обясни, че информацията му е неофициална и се отнася до одобрено ново щатно разписание в БДЖ „Пътнически превози", с което никой не ги е запознал. То предвижда в Южна България да няма локомотивно депо за ремонти, а тази дейност да се пренасочи към София и Горна Оряховица.

Това е стъпка, която умишлено затруднява работата и не виждам как „Пътнически превози" ще функционират - заяви Любомир Милков. Все още обмисляме какви стъпки да предприемем, но на първо време ще поискаме официална информация от ръководството на БДЖ - каза пловдивският синдикалист.

Последвайте канала на

Novini.bg
1483 1

Коментари 1

Добави коментар
Ех тия мазовири ве, в жепето в София всички шефов

2013.12.22 | 03:43

1
Ех тия мазовири ве, в жепето в София всички шефове са от селата около Горна Оряховица и все нататък теглят, а южна България да мре! Докога! А южния кръг генерира 2/3 от приходите в железницата, а парите отиват за северна, щото лизачите шефове са от северна!

Добави коментар

Водещи новини