-
02 септември 2012 07:35
- 3811
- 6
Шофьорски школи подбиват пазара на колегите си, като предлагат цени за обучение на водачи, които са по-ниски от стойността на горивото, което трябва да бъде изхарчено за времето на курса, съобщава в. Монитор.
Промоционална цена от 300 лв. за цял курс, който включва теория, практика с градско и извънградско управление на автомобила, вътрешен изпит и такъв пред държавните органи, не може да бъде постигната, освен ако бъдещият водач не е задължен да бута колата си през цялото време. Така на практика се „произвеждат” убийци на пътя, коментира Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). По норматив всеки бъдещ водач трябва да е преминал 40 часа теоретично обучение, както и 31 часа кормуване. За да е пълно обучението, то трябва да е както в градски условия, така и по магистрала и в тъмната част на деня, за да се пробва бъдещият водач на фарове. Добрите школи обучават включително в час пик при задръстване, където умението е шофьорът да потегля леко и да спира плавно, да не се паникьосва от постоянното прегрупиране на автомобилите.
Основният трик в провеждането на евтиното обучение се базира на желанието на самите курсисти не да се готвят, а само да вземат книжка. Това каза за „Монитор” експертът от автомобилна администрация Славка Андреева. При проверки от страна на ДАИ са констатирани случаи, когато самите курсисти доброволно се подписват на празни учебни картони, сякаш вече са преминали 31-те часа кормуване. В тези случаи обикновено цялата документация на школата не е изрядна и тогава й се налага административна глоба, която според тежестта на нарушението е до няколкостотин лева, обясни Андреева.
Според преподавателите от коректните школи евтините центрове разчитат на това, че курсистите вече са се научили сами да карат кола – на село, по кварталните улички, из паркинга на някой хипермаркет. По същество това са неправоспособни водачи, защото те нямат нито познания, нито разбиране, нито са учени на техники за справяне в общия автомобилен поток, обяснява Красимир Георгиев. Тези хора са още по-опасни, защото са хем неуки, хем притежават валидни книжки, завършва вестника.
Последвайте канала на
Свързани новини
Областният управител отговори на кмета на София за "Герена"
Великият Надал обяви края на кариерата си
Гуардиола взе важното решение: остава в Манчестър Сити поне още една година
Рекордите на Рафаел Надал
Левски гони първа победа в Шампионската лига срещу Люнебург
Някои от играчите на Юнайтед определили Аморим като Моуриньо 2.0, той обяснил неуспеха на предшествениците му
Коментари 6
Добави2014.04.06 | 21:39
2014.04.06 | 21:38
2012.09.02 | 20:57
2012.09.02 | 20:57
2012.09.02 | 15:42
Добави коментар
Водещи новини
НА ЖИВО: Изборът на председател на НС: Депутатите с още 30 минути почивка, събират се на председателски съвет
20 ноември 202413:18
Борисов: Действията на ПП-ДБ са хаотични
20 ноември 202410:50
Асен Василев разкри какво трябва да се случи, за да се избере председател на НС
20 ноември 202412:42
Пеевски: Битката в парламента е за служебен премиер - да решават и да вървим на избори
20 ноември 202412:02
Балабанов, ИТН: Има ли воля "Ново Начало" да не контролират изборите и служебния кабинет, или отново ще изпаднем в тази хипотеза и после ще се чудим: защо така?
20 ноември 202412:50
„Възраждане“: „Демократична България“ е един апендикс на Пеевски
20 ноември 202412:58
Главчев: Пеевски не ми се е обаждал по телефона за офиса на ДПС, за разлика от други двама партийни лидери
20 ноември 202411:21
Прокуратурата за казуса с централата на ДПС на ул. "Врабча": Не разполагаме с правомощия за проверка
20 ноември 202412:18
НАТО започна най-мащабното военно учение в историята си – в опасна близост до Русия
20 ноември 202412:19
2014.04.06 | 21:39