Консумацията на бира ще се свие по-силно заради трудните пазарни условия

  • 24 май 2012 12:38

  • 967
  • 0
Консумацията на бира ще се свие по-силно заради трудните пазарни условия
©

Консумацията на бира в Западна Европа тази година ще се свие по-силно заради трудните пазарни условия в южните европейски страни като Гърция и Португалия и вероятният спад в броя на туристите на фона на кризата в еврозоната, която продължава да "удря по джоба" на европейските потребители, предаде Ройтерс.

Според компанията за проучвания на бранша Плато лоджик (Plato Logic) потреблението на бира в региона ще се понижи с 1 до 2 процента тази година спрямо спада от едва 0,3 на сто през 2012 година.

"В прогнозата за 2012 година посочваме, че икономическата среда ще продължи да бъде ключовият фактор, така че като цяло следваме силно предпазлив подход", отбеляза директорът на Плато Иън Преснъл.

"Много е трудно да се прецени какво, например, ще се случи на пазарите в Гърция или Португалия, дали лятото ще бъде хубаво и броят на туристите ще се запази", допълва експертът. Преснъл очаква на двата най-големи пазара за бира в Западна Европа - Германия и Великобритания - през текущата година да продължи дългосрочната тенденция към спад.

За 24-та поредна година най-голямата западноевропейска марка бира остава Хайнекен (Heineken), допълват изследователите.

"От няколко години основният растеж на пазара на бира идва от страните с нововъзникваща пазарна икономика и най-вече от Китай", посочва Преснъл.

Последвайте канала на

БТА
967 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини