Без паяци в синята зона в София

  • 05 март 2012 15:41

  • 1570
  • 1
Без паяци в синята зона в София
©

Паяци да не вдигат коли от платените зони за паркиране в София, реши днес транспортната комисия в Столичния общински съвет. Нарушителите ще бъдат заскобявани, а заключващото съоръжение ще е 30 лв. Всеки следващ час със скоба ще струва по още 2 лева. Накрая на деня колите няма да се вдигат от репатриращи автомобили. Санкцията обаче ще се увеличи на 60 лв.

Така докато шофьор, който не е платил за синя зона, не се издължи за скобите, колата ще остане блокирана. Ще продължи да тече и глобата от 2 лева на час.

Съветниците от транспортната комисия решиха още работното време на синята зона да се удължи до 19 часа, а не както беше предвидено до 20 часа. В момента синята зона работи от 8,30 до 18,30 ч., а ако промените бъдат приети и от градският парламент, тя ще функционира от 8 до 19 ч. Ще се промени обхватът на терените за платено паркиране.

Идеалният център ще е синя зона, а периферният на сегашната синя става зелена зона. В синя зона ще влизат още пространствата около НДК и около Медицинска академия, които първоначално бяха предвидени да влизат в зелената зона. Заради натовареното движение синя зона ще се въведе и около "Исул". Цената на синята зона ще е два лева на час, а на зелената ще е левче. Живеещите в рамките на платените терени за паркиране пък ще могат да си платят за стикери, с които да оставят колите си на платените терени.

Стикерът за месец за живеещите в синя зона ще е 15 лв., а за зелена - 10 лв. Годишните такси пък ще са съответно по 150 лв. и 100 лв. За втори автомобил тези цени ще са двойни. Планират се промени и в режима на служебния абонамент. Съветниците от транспортната комисия решиха работещите в центъра да имат право да си платят абонамент за 24 часа, а не както е в момента само в рамките на работния ден.

За денонощно паркомясто ще се плаща с 50 % повече. Предвижда се още буферните паркинги до метрото, които предстои да се пуснат с продължението на подземната железница да струват дневно колкото и една карта за градския транспорт за деня. Ако пък искаме да оставим автомобила си за един час, ще плащаме левче. Предстои промените да се разгледат и в комисията по нормативна уредба, и след това и на заседание на СОС.

Последвайте канала на

1570 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Ж.Петров

2012.03.06 | 09:59

1
Непрекъснато разширяване на "синята зона", удължаване на времевото ограничение, удвояването на цената - всичко това означава в условията на криза по-лоши условия за живот и бизнес в София и неадекватна и враждебна ценова политика на общината в ущърб на столичани. Защото всяко едно паркомясто в "синята зона" на София по отчета за 2010 г. ежедневно е заето за неповече от 3 часа. Център за градска мобилност ЕООД (ЦГМ) за 2010 г. отчита приходи от "синя зона" в размер на 8 484 хил. лв, което означава, че за 253 работни дни през годината, средно на ден синята зона генерира приход от 33 533 лв. При средно 10 000 паркоместа за годината излиза, че всяко едно паркомясто в "синята зона" на София ежедневно е заето за неповече от 3 часа?! При 12 часов работен ден това показва или една изключително ниска ефективност, или огромни кражби, или че зоната се е разпростряла върху територии на които никой не иска да паркира?! В същото време всички виждаме, че местата за заети, а къде тогава отиват парите? Безобразие, безотговорност, наглост!

Добави коментар

Водещи новини