-
05 февруари 2018 12:02
- 4361
- 2
Брандът на Ferrari с течение на времето се превърна в един от най-разпознаваемите в целия свят и еквивалент на качество и отлично представяне. През 2017 година компанията стана на 70 години и ако трябва да я оприличим на човек, Ferrari ще бъде от онези достолепни възрастни с изтупан вид, добре поддържана прическа, последен модел смартфон в ръцете, но и много, много дълъг опит зад гърба си. Емблематичното лого на компанията е почти толкова легендарно, колкото и самото й име. Малцина обаче знаят откъде идва то.
Преди Енцо Ферари да бъде свързван с едни от най-уважаваните автомобили за пистата и за пътя, той е състезателен пилот. Енцо се радва на известен успех с Alfa Romeo и печели състезанието Coppa Acerbo в Италия през 1924 година. Пет години по-късно тимът на Скудерия Ферари вече е основан, като използва основно автомобили на Alfa Romeo в различните категории.
Един ден Енцо се запознава с родителите на известния пилот от Първата световна война Франческо Барака, чийто самолет е носил познатото ни днес черно конче на корпуса си. Те му предоставят дизайна на кончето и го молят да го поставя на автомобилите си за късмет - послание от сина им. Енцо се съгласил и добавил единствено жълтия фон зад кончето – символичният за Маранело цвят – с което създал емблемата на Ферари.
Снимка: Ferrari
През 1932 година на Гран При на "Спа" за първи път на колите на отбора присъства жълтият щит. Дали новото лого им донася късметът не знаем, но двата екипа финишират на първо и второ място. Когато Alfa Romeo изпада във финансови затруднения през 1933 година, тя се оттегля от спорта, оставяйки Скудерия Ферари самостоятелен тим. Тогава историческото лого става още по-знаменито, като дори присъства на капака на Alfa Romeo Bimotore от 1935-а. Години по-късно Alfa Romeo се стабилизира и изкупва акциите на Скудерия Ферари, развивайки бранда Alfa Corse.
По време на Втората световна война моторспортът изпада в немилост - финансовите средства намаляват, а мъжете са изпращани на фронта. Тогава Енцо напуска Alfa Romeo – за добро (!) - и за да започне да създава свои собствени коли. Двете страни стигат до споразумението Енцо да не използва своето име за новата си компания в следващите четири години. Амбициозният италианец започва да прави машини, но страстта му към моторспорт не го оставя дори по време на войната. Не го оставя дори когато новата му база в Маранело е бомбардирана.
През 1947 година всичко отново започва да се подрежда. Гордо, от Маранело излиза Ferrari Tipo 125S с 12 цилиндъра и работен обем от 1.5 литра, а име и лого отново се събират. Колата прави дебюта си на пистата с Гран При на Италия през 1948 година и дори да се стараем да не използваме клишета – останалото е история.
Последвайте канала на
Свързани новини
Единайсетокласник от Математическата гимназия в Пловдив спечели конкурс за лого на иновативните учил
20 ноември 201714:05
Министерството на образованието обявява конкурс за лого на иновативните училища
16 октомври 201714:56
Министерството на образованието обявява конкурс за лого на иновативните училища
16 октомври 201714:41
Вижте как се удря състезателен класически автомобил за 30 млн. долара (видео)
11 септември 201721:07
Тридневен празник за тифозите на Ferrari (снимки+видео)
11 септември 201718:44
Ferrari подготвя 70 класики за Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч
18 август 201717:26
Ferrari разпродадоха всичко за 2018-а и част от моделите за 2019-а
11 май 201816:58
Революция: Volkswagen сменя логото
19 април 201811:50
Полицията унищожи Ferrari на милионер бизнесмен (видео)
20 март 201812:12
Ботев се върна на победния път след силно второ полувреме срещу Локо (София)
Арда уверено крачи към челните позиции след комфортен успех над Ботев (Враца)
Панатинайкос - Олимпиакос, и двата отбора започват с по трима гардове
Генчев: Мачът е изключително важен за нас, за да си върнем поне малко от позагубеното самочувствие
Майкъла: Бихме ЦСКА 1948, но този отбор не е критерий! Левски само ще се снима с титлата
Ботев с изявление за Зингаревич, входира писмо до две институции
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Бурни аплодисменти за Джон Малкович, залата е пълна
08 ноември 202420:11
"В културата няма място за политика, но в политиката има спешна нужда от култура"
08 ноември 202420:18
Кметът на София Васил Терзиев: Не аз съм работодателят на Илков, Главчев трябва да му поиска оставката
08 ноември 202420:42
Кирил Петков: Хора, не можем да се будим в държава с купени избори и да гледаме подобни нахлувания в Народния театър!
08 ноември 202419:04
Засилено полицейско присъствие пред Народния театър
08 ноември 202418:27
Димитър Стоянович за сблъсъците пред Народния театър: Срам за полицаите! Взеха страната на агресорите
08 ноември 202418:33
Народният театър и парламентът: Даниел Митов очаква провокации в първия работен ден на депутатите
08 ноември 202417:55
Мая Манолова: Случилото се пред Народния театър е резултат от гнева на хората от изборите
08 ноември 202417:53
Доц. Киселова: Видя се кой от Радев и Пеевски е по-опасен
08 ноември 202419:03
2018.02.05 | 15:07
2018.02.12 | 16:35