-
26 януари 2012 13:28
- 903
- 0
Днес Европейската комисия реши да се обърне към Съда на Европейския съюз във връзка с неправилното прилагане от България на различни части на т.нар. „първи пакет за железопътния транспорт“.
Става дума за изпълнение на разпоредбите относно таксите, които железопътните предприятия трябва да плащат за достъп до инфраструктурата, съобщиха от пресслужбата на ЕК. Основната цел на директивите от първия пакет за железопътния транспорт е пазарът на железопътните услуги да се отвори за конкуренция. Управителите на инфраструктурата трябва да бъдат независими от железопътните предприятия, таксите за достъп до железопътните линии да бъдат недескриминационни и да се създаде регулатор, който да разрешава проблеми с конкуренцията при достъпа до железопътната инфраструктура.
Държавите-членки трябваше да започнат да прилагат директивите най-късно от 15 март 2003 г, като за България срокът беше 1 януари 2007 г. — датата на присъединяване към ЕС. Държавите-членки трябваше да информират Комисията за законовите, подзаконовите и административните разпоредби, приети на национално ниво за спазване на европейските правила.
Комисията проучи подробно въвеждането на директивите в България и през юни 2008 г. започна процедура за нарушение, като изпрати официално уведомително писмо за неправилно въвеждане на директивите за железопътния транспорт. След като националното законодателство беше променено няколко пъти, за да бъдат изпълнени европейските разпоредби, през март 2010 г. Комисията изпрати мотивирано становище във връзка с все още неотстранените нарушения по отношение на таксите за достъп до железопътните линии. Тя анализира отговорите на българските власти и днес реши да отнесе случая до Съда на Европейския съюз, тъй като страната все още не прилага правилно европейските правила.
Неправилното въвеждане на първия пакет от директиви за железопътния транспорт затруднява достъпа до пазара поради липсата на прозрачни условия. Това пречи на създаването на пълно функциониращ вътрешен пазар за железопътни услуги в Европа. Правилата на ЕС за таксите за достъп до линиите имат за цел да насърчат оптималното използване на железопътната инфраструктура, като на железопътните оператори се предлагат привлекателни условия за достъп. По принцип различните сегменти на пазара трябва да плащат разходите, свързани директно с предоставянето на влакова услуга (преки или пределни разходи). Управителите на инфраструктурата могат да начисляват надбавки на тези преки разходи само за пазарни сегменти, които са в състояние да плащат по-високи такси. Неправилното въвеждане на директивите може да доведе до такси за достъп, които са прекалено високи и изключват някои пазарни сегменти от пазара. Неправилното прилагане на правилата за таксуване може да доведе до необоснована дискриминация между железопътните оператори на различни пазарни сегменти.
Последвайте канала на
Свързани новини
Тежък тест за Левски в битката за титлата
Лудогорец ще брани върха с дебюта на новия си треньор
Заплетен сблъсък в Бистрица
Звездната селекция на ЦСКА - София не успя да превземе "Тича", сериозни пропуски на Исека и Кешерю
Барселона катастрофира след нов експеримент на Ханзи Флик
Шеф на Локо (Пд) с жестока атака по Любо Пенев - Ел Голеадор взимал пари от трансфери
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Проф. Чуков: „Хизбула” получи много сериозни удари
29 септември 202408:02
Израел нанесе нови удари по десетки цели на „Хизбула“ в Ливан
29 септември 202409:33
Задържаха Никола Николов-Паскал от аферата с митниците
29 септември 202407:07
Кой е задържаният Никола Николов-Паскал
29 септември 202409:27
Жена твърди, че с брат ѝ са жертва на крупна имотна измама с участието на "полицай"
29 септември 202409:42
Съвсем малка разлика в подкрепата разделя Тръмп и Харис
29 септември 202407:15
Австрийците гласуват днес на парламентарни избори
29 септември 202407:00
Проф. Кантарджиев: Още доминират коронавирусите, грипът идва през ноември
29 септември 202409:13
Цените на някои хранителни стоки падат, ето кои са те
29 септември 202407:21