-
07 декември 2011 11:30
- 2952
- 1
Колкото "по-гореща" е сервитьорката, толкова по-близо е икономиката до ръба на сривa.
Когато икономиката се развива възходящо, физически атрактивните хора могат да използват външния си вид, за да получат по-високо платена работа, например, като модели или в рекламни кампании.
Това пише германският вестник "Ханделсблат", съобщава money.bg.
Изданието посочва, че като индикатор за икономическия растеж брутният вътрешен продукт среща конкуренцията на редица нетрадиционни показатели. Така например колкото по-къси са полите на жените, толкова по-добре се развива икономиката. Това наблюдение прави още през 20-те години на миналия век икономистът Джордж Тейлър, който свързва борсовите тенденции с дамското облекло. Според търговците на дребно това е само мит, но някои икономисти все пак остават верни на теорията и посочват "скучната" дължина на полите, появили се в магазините след финансовата криза от 2008 година. Други пък се опасяват, че дългите поли, които бяха на мода през лятото на тази година, предвещават нов икономически спад.
Консумацията на бира също е нестандартен икономически показател. Според европейските пивовари между 2008 г. и 2010 г. в разгара на икономическата криза броят на работещите в бирената индустрия е намалял с цели 12 процента. Общата консумация на бира все пак се е понижила с едва 8 на сто, а общата безработица в Европа - с 2 процента.
С вратовръзките са свързани цели два индикатора. Според единия в трудни за икономиката периоди мъжете купуват вратовръзки, за да създадат впечатлението, че работят наистина усилено. Според другата теория при тежки времена вратовръзките стават по-тесни, а когато икономиката се възстанови, отново се разширяват.
Индексът "Биг Мак" показва връзката между валутните курсове в различните държави и цената на един хамбургер "Биг Мак". Ако в Китай хамбургерът е по-евтин с 44% отколкото в САЩ, то това означава, че юанът е подценен спрямо долара с 44 на сто. Списание "Икономист" публикува този индекс всяка година.
Когато американците купуват по-малко луксозни стоки, производството на дамски чанти от крокодилска или алигаторска кожа намалява. През 2009 г. фермите за алигатори изпадат в затруднено финансово положение, тъй като пазарът за скъпи "крокодилски" чанти се срива. Популацията на влечугите пък нараства.
Когато в икономически трудни времена жените не могат да си позволят скъпи дамски чанти, те обикновено по-често си купуват червила. Теорията е на Леонард Лаудер, шеф на Есте Лаудер (Estee Lauder). Според изследователския институт Investopia след рецесията, последвала 11 септември 2001 година, покупките на червила наистина са се удвоили.
Последвайте канала на
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радев: Очаквам повече разум, а не абдикация към поредните избори
19 ноември 202415:17
ПП-ДБ сезират и.ф. главен прокурор за изгонването на три държавни агенции от сградата им, искат встъпването на Пеевски в нея да бъде спряно
19 ноември 202416:39
11-годишно момиче почина в столично училище
19 ноември 202414:15
Полицаят, с когото Симона Радева живее на семейни начала, отказа да дава показания в делото срещу нея
19 ноември 202414:28
Румен Радев: Връщането на президента Тръмп в Белия дом дава надежда за прекратяването на войната
19 ноември 202416:30
Украйна за първи път извърши атака срещу руска територия, използвайки американски балистични ракети ATACMS
19 ноември 202414:52
Сергей Лавров след ударите в Русия с ATACMS: Владимир Путин вече отправи своето предупреждение
19 ноември 202416:27
Проф. Радостина Александрова: Антибиотичната резистентност ще убива човек на всеки 3 секунди до 2050 г.
19 ноември 202415:43
Неочаквано предложение за Димо Алексиев!
19 ноември 202415:17
2011.12.12 | 22:43