-
25 ноември 2011 13:14
- 2027
- 0
Потребителите трябва да бъдат двойно по-внимателни по време на празничното пазаруване за Коледа и Нова година, защото търговците се възползват от приповдитнатото им настроение и склонността им да похарчат повече отколкото по всяко друго време на годината.
Това съобщиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Специалните оферти от красиво аранжираните витрини на магазините, празнично облечените консултанти и продавачи и коледно-новогодишните брошури, листовки и телевизионни спотове могат да прикриват некоретни търговски трикове.
Една от регистрираните от Комисията за защита на потребителите (КЗП) нелоялни практики по време на празници е пускането на продукт в промоция в ограничени количества, който се рекламира масирано, но когато потребителят отиде в магазина, се оказва, че точно той липсва. Любезен консултант може да предложи подобен продукт, с близки качества и цена, които обаче се различават от тези на рекламирания. Оказва се, че потребителят е привлечен от атрактивна стока на добра цена, а може да си тръгне с алтернативна, която не отговаря напълно на неговите потребности.
В такива случаи правилното поведение е да се откаже от покупка, макар вече да е инвестирал време и средства за посещението на магазина и да има психологическата нагласа, че ще се прибере у дома с нещо ново. Друга примамлива оферта на търговците в навечерието на празници е при пазаруване от даден магазин над определена стойност, клиентът да получи подарък или да има възможност да закупи продукт на преференциална цена, който обаче понякога липсва, но това става ясно едва на касата или на изхода на обекта. Експертите съветват преди да решите да се възползвате от подобна оферта, да се уверите лично, че тя е актуална и че подаръците или продуктите на специална цена са налични. Важно е и да погледнете препоръчителната крайна дата за употреба на промоционалните продукти, тъй като в някои случаи те са с изтичащ срок на годност.
Понякога пък стоки с промоционални цени на етикетите и на специално обособени щандове се маркират на касата с редовните им цени. Потребителите трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата.
Търговските трикове за привличане на клиенти по време на празниците, когато се пазаруват подаръци за близките и когато семействата правят по-големите покупки през годината, могат да бъдат най-разнообразни. Затова, важно е потребителите да останат бдителни и да обръщат внимание на всеки детайл от предложенията.
Последвайте канала на
Свързани новини
ЦСКА - София преговаря с головата машина на АИК
Торонто Раптърс: Добре дошъл в нашето семейство, Саша!
"Контра": Докъде може да стигне Нидерландия и с какво Турция заслужи мястото си в топ 8?
Левски намери заместник на Рикардиньо
Ден трети от "Уимбълдън": Григор, Синер и Алкарас отново на корта
Евро 2024 - следете всичко най-интересно в Германия с екипа на Sportal.bg
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На живо: НС гласува проектокабинета "Желязков", Борисов предложи дебатите да се прекратят и всички да се покаят
03 юли 202413:00
Борисов и Пеевски напуснаха дебата за избор на кабинет
03 юли 202413:46
Николай Марков: Маските на истинските предатели и лъжци ще станат ясни
03 юли 202412:27
В НС готови да посрещнат новите министри
03 юли 202412:37
Водещите новини! „Жега“ в парламента, жега и навън; рекордни температури. Тръмп вече се пазари с Путин колко украинска територия да остави (и още…)
03 юли 202413:23
След като убил Силвия, Орлин към мама: Приспах я завинаги!
03 юли 202412:24
Откриха изчезналата в Пловдив Гергана Янкова
03 юли 202411:41
В България около две хиляди души годишно умират от рак, причинен на работното място
03 юли 202412:13
Метео Балканс алармира: Задава се голяма суша, идват страшни жеги
03 юли 202412:34