-
25 ноември 2011 13:14
- 2034
- 0
Потребителите трябва да бъдат двойно по-внимателни по време на празничното пазаруване за Коледа и Нова година, защото търговците се възползват от приповдитнатото им настроение и склонността им да похарчат повече отколкото по всяко друго време на годината.
Това съобщиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Специалните оферти от красиво аранжираните витрини на магазините, празнично облечените консултанти и продавачи и коледно-новогодишните брошури, листовки и телевизионни спотове могат да прикриват некоретни търговски трикове.
Една от регистрираните от Комисията за защита на потребителите (КЗП) нелоялни практики по време на празници е пускането на продукт в промоция в ограничени количества, който се рекламира масирано, но когато потребителят отиде в магазина, се оказва, че точно той липсва. Любезен консултант може да предложи подобен продукт, с близки качества и цена, които обаче се различават от тези на рекламирания. Оказва се, че потребителят е привлечен от атрактивна стока на добра цена, а може да си тръгне с алтернативна, която не отговаря напълно на неговите потребности.
В такива случаи правилното поведение е да се откаже от покупка, макар вече да е инвестирал време и средства за посещението на магазина и да има психологическата нагласа, че ще се прибере у дома с нещо ново. Друга примамлива оферта на търговците в навечерието на празници е при пазаруване от даден магазин над определена стойност, клиентът да получи подарък или да има възможност да закупи продукт на преференциална цена, който обаче понякога липсва, но това става ясно едва на касата или на изхода на обекта. Експертите съветват преди да решите да се възползвате от подобна оферта, да се уверите лично, че тя е актуална и че подаръците или продуктите на специална цена са налични. Важно е и да погледнете препоръчителната крайна дата за употреба на промоционалните продукти, тъй като в някои случаи те са с изтичащ срок на годност.
Понякога пък стоки с промоционални цени на етикетите и на специално обособени щандове се маркират на касата с редовните им цени. Потребителите трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата.
Търговските трикове за привличане на клиенти по време на празниците, когато се пазаруват подаръци за близките и когато семействата правят по-големите покупки през годината, могат да бъдат най-разнообразни. Затова, важно е потребителите да останат бдителни и да обръщат внимание на всеки детайл от предложенията.
Последвайте канала на
Свързани новини
Годината на Ботев (Пловдив) - обзорът на Sportal.bg
Фурние и Везенков измъкнаха Олимпиакос срещу последния в Евролигата
Байерн изнесе футболна лекция на РБ Лайпциг и се откъсна на върха
Милан се завърна на победния път след пореден успех над Верона
Официално: Спартак (Варна) продаде Ахмед Ахмедов
Георги Костадинов и АПОЕЛ разбраха съперника си в плейофите на Лигата на конференциите
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Рюте, Фон дер Лайен и Стармър изразиха съболезнования по повод кървавата атака срещу коледен базар в Магдебург
21 декември 202406:18
Франция споделя болката на германския народ, каза Макрон по повод атаката в Магдебург
21 декември 202406:08
САЩ са шокирани и натъжени от смъртоносната атака с кола в Германия, заяви Държавният департамент
21 декември 202406:39
Боровец открива зимния сезон със светлинно шоу и томбола с награди
21 декември 202406:35
Ето какво време ни очаква днес
21 декември 202406:04
Всички разногласия в този ден водят до сериозни конфликти
21 декември 202405:59
Кола се вряза в коледен базар в Магдебург, има загинали и ранени
20 декември 202421:42
Шолц: Новините от Магдебург не вещаят нищо добро
20 декември 202423:11
Мъск: Шолц трябва веднага да си подаде оставката
20 декември 202423:54