-
30 декември 2015 14:47
- 4164
- 5
В присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова
Лиляна Павлова Николова е министър за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018.
Родена и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета, в последния работен ден на 2015 г., бяха подписани договорите за проектиране и строителство и супервизия на Лот 3.1. на АМ „Струма“, съобщават от МРРБ.
Договорите бяха подписани от инж. Асен Антов – изпълнителен директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ с представители на строителя – ДЗЗД „АМ СТРУМА 3.1“, състоящо се от „Агромах“ ЕООД, „Пътища Пловдив“ АД, „Хидрострой“ АД, „Пътища Пловдив Груп“ ЕООД, „АБ“, АД и „Алве Консулт“ ЕООД и с представители на фирмата за супервизия на проектиране – ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1 с участници „Мотт Мак Доналд Лимитид“, Великобритания; „Трансконсулт-БГ“ ООД и „Тест Консултинг“ ООД.
Участъкът между Благоевград и Крупник е с дължина от около 13 км, а стойността на договора за строителство е 186 млн. лв., осигурени от новата Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Малко над 2 млн.лв. е стойността на договора за строителен надзор. Предвидено е строителството на 8 бр. мостови съоръжения с обща дължина от около 850 м, 3 бр. надлези, 3 бр. подлези, 4 бр. селскостопански подлези, 3 пътни възли.
„Решихме на принципа „не оставяй днешната работа за утре“ да завършим последния работен ден на 2015 г. със сключването на този изключително важен договор за пътното направление от АМ „Струма“, което предстои да завършим“, отбеляза регионалният министър. Павлова подчерта изключителната роля на министър Ивайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета и Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за подписването на договорите, които са първите за строителство и разплащания по новата оперативна програма, уточни министър Павлова.
По думите й обаче най-тежкото предстои, тъй като до тук е свършена само документалната подготовка и идва момента за активна работа. „Първи, основен приоритет за 2016 г. е екипът на строителя да извърши всички необходими дейности по допроектирането на 13-километровото трасе и съоръженията, които трябва да се изградят. Екипът на НКСИП, с огромното съдействие и роля на областния управител на Благоевград и кметове на региона, трябва да се справят с отчуждаването на имотите, защото отчуждителните процедури са тези, които могат да „обърнат каруцата“ или да помогнат и още лятото на следващата година да започнат строителните дейности“, отбеляза Павлова.
Според нея графикът е доста пренатегнат и свит, като строителните дейности трябва да приключат за около 3.5 г. „Колкото по-рано започнем толкова по-добре за всички. Ако проектираме и се издадат разрешенията за строеж, и извършим отчуждението на терените, още лятото на следващата година можем да започнем строителството. Нямаме причина за забавяне повече от това“, категорична бе министър Павлова. Тя напомни, че в края на м. септември т.г. бяха подписани договорите за строителство на Лот 3.3 между Кресна до Сандански. Там вече вървят дейностите по проектиране и отчуждаване на терените, като министърът изрази надежда строителството също да започне през пролетта или лятото на 2016 г., но затова трябват максимални усилия, защото целият проект е сложен и предстои много работа. Павлова напомни, че тече и тръжна процедура за избор на изпълнител за тунела при Железница.
Макар и малко като съоръжение, с дължина от 3,5 км с довеждащите участъци, е много важно, защото е част от направлението Благоевград – Симитли – Крупник, така че бързото избиране на изпълнител, ще позволи стартиране на строителни дейности до края на следващата година. По отношение на Лот 3.2, който е с дължина от 20 км и включва преминаването през самото дефиле, министър Павлова информира, че е готов идейният проект, като текат процедурите по изготвяне на Оценката за въздействие на околната среда.
Предстои в началото на годината да се проведат обществени обсъждания, след което цялостният проект ще се подаде за издаване на решение от МОСВ, след което ще се пристъпи към окомплектоване на апликационната форма за одобрение на проекта от ЕК. След нея ще бъдат обявени тръжните процедури за избор на изпълнител по трасето. „Предложените от нас варианти включват преминаване през дефилето, ползвайки съществуващия път, в комбинация от тунели и виадукти и не разглеждаме, тъй като е недопустим, големия тунел. Търсим преминаване по най-екологичния, технически и финансов модел. До лятото на 2016 г. се надявам да имаме прието, уточнено и от екологична гледна точка и техническа, трасе и до края на 2016 г. да обявим процедура за избор на строител, за да може в рамките на програмния период, до декември 2022 да завършим магистралата“, отбеляза министър Павлова.
„Отличното сътрудничество и координация между МТИТС и МРРБ са основната предпоставка за 100 % усвояемост на средствата по оста за Пътна инфраструктура на ОПТ“, отбеляза министър Московски. „Пред нас, с министър Павлова, днес бе подписан договора за изграждане и строителен надзор на Лот 3 на АМ „Струма“. Това е поредният проект, който се реализира с общите усилия на двете министерства. Неговата необходимост за страната и региона е безспорна, а за нас като Управляващ орган е важно и за да определим кои от останалите проекти можем да финансираме, като АМ „Хемус“ и тунела под връх Шипка“, коментира още той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Московски: Ще усвоим около 95% по ОП "Транспорт" 2007 - 2013 г.
29 декември 201514:31
Чукай, за да ти отворят, искай, за да ти дадат, обяви Борисов и откри обходния път на Монтана (снимк
29 декември 201513:31
Горанов: Строежът на магистрала "Хемус" ще е скъп, защото проектът е сложен
16 декември 201512:40
Откраднаха инструменти от строителна площадка
08 декември 201510:58
Борисов: Беше като реалити шоу – три часа държавата в истерия
02 декември 201517:39
Установиха нарушения на строителни обекти в Търговище
01 декември 201510:13
Заради ЕС сливат области
09 юли 201607:27
Подписахме спогодба за въздушен транспорт с Обединените арабски емирства (снимки)
25 януари 201615:21
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 5
Добави2015.12.31 | 12:27
2015.12.31 | 12:28
2015.12.31 | 12:27
2015.12.31 | 09:19
Добави коментар
Свързани галерии
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2016.07.10 | 11:49