-
10 ноември 2011 15:45
- 900
- 0
Гражданите ще могат по-лесно да подават жалби по електронен път в Комисията за защита на потребителите.
Онлайн те ще имат възможност и да отправят запитване относно движението на жалбите си, отговор на което ще получават в рамките на 24 часа. Всеки гражданин ще може лесно да отправи оплакването си на сайта на ведомството. Тези възможности дава приключилият европейски проект за модернизация на ведомството „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Той бе осъществен по Оперативна програма „Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева.
„Новата система ни позволява да обработваме жалбите на гражданите много по-бързо", заяви ръководителят на проекта Иван Бъчваров. „Това ни дава възможност да работим много по-динамично и да обръщаме внимание на повече граждани", допълва Бъчваров.
Освен време за гражданите и за служителите на КЗП, проектът е спестил и средства на данъкоплатците. Осезаемо намаляват разходите за хартия, което, от друга страна, минимизира и негативния ефект на хората върху природата. Възможността за електронно подаване на жалбите редуцира също и разходите на комисията за транспорт и пощенски услуги.
Функционирането на тази система улеснява гражданите да подават своите оплаквания, когато се натъкнат на некоректно поведение от страна на търговец. „Често пъти потребителите не подават сигнали и жалби, защото нямат време да посетят офис на КЗП. А потребителят, подавайки жалба, се превръща в естествен регулатор на пазара и то в никакъв случай по-маловажен от държавния контролен орган.", подчертава Александър Масларски, член на КЗП.
Има и още един важен момент, свързан с въвеждането на тази система, а именно прозрачността на работа по жалбите на гражданите. „Във всеки един момент потребителят ще знае статуса на своята жалба и ще може да проследи целия й път.", допълни Масларски.
За гражданите, които нямат достъп до Интернет, старата система ще продължи да функционира по познатия начин. Всеки може да занесе лично своята жалба в офисите на регионалните представителства на КЗП в страната.
Проектът, осъществен от КЗП, бе популяризиран сред гражданите и бизнеса в страната чрез провеждането на поредица кръгли маси, на които бяха разяснени спецификите и ползите от използването на новата електронна система.
Жалби могат да се подават по всяко време на уеб страницата на Комисията за защита на потребителите - www.kzp.bg, в секцията "Подай жалба".
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски се завърна на победния път срещу Локомотив (София)
Барселона се срина на "Балайдос" за пет минути въпреки аванс от два гола
Манчестър Сити бе сгазен от Тотнъм на “Етихад” за петата си поредна загуба и даде шанс на Ливърпул да се откъсне
Милан и Ювентус изиграха скучен мач и зарадваха отборите пред себе си
Генчев коментира слуховете за Уелтон, наставникът на "сините" обяви върху какво трябва да наблегне отборът
Ботев (Пд) се завърна на "Колежа" с победа
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
"Продължаваме Промяната" иска срещата с ГЕРБ да е пред медиите
23 ноември 202417:52
Асен Василев изброи на ГЕРБ условията, при които могат да започнат каквито и да било разговори
23 ноември 202417:46
Александър Симидчиев от "Да, България" за офертата на ГЕРБ: Принципи преди имена
23 ноември 202420:06
Румен Христов, ГЕРБ-СДС: Засега държим Бойко Борисов да бъде премиер
23 ноември 202418:11
Киселова: Мандат на ГЕРБ с кандидат за премиер г-н Борисов не е приемлив за "БСП-Обединена левица"
23 ноември 202418:46
Павела Митова, ИТН: Не гарантираме, че Силви Кирилов няма да бъде служебен премиер
23 ноември 202418:07
Тодор Тагарев: Няма как тази война да стигне до приемлив изход, ако Западът не помогне на Украйна по-съществено
23 ноември 202419:39
Колко ще ни струва отоплението тази зима? Най-скъпо е на ток
23 ноември 202421:10
Рибата в Черно море изчезва
23 ноември 202419:21