Държавата обяви поръчка за най-скъпия и дълъг тунел

  • 02 декември 2015 12:14

  • 5026
  • 9
Държавата обяви поръчка за най-скъпия и дълъг тунел
© Булфото

Държавата обяви поръчка за най-дългия тунел на магистрала в страната – този при Кресненското дефиле на "Струма", като прогнозната цена е 250 млн. лв., съобщи "Капитал". Изданието отбелязва, че това е една от най-големите пътни поръчки за тази година, а вероятно и за следващата.

Тунелът "Железница" е част от проекта за 17-километровата отсечка на "Струма" от Благоевград до Крупник. Дълъг е 2 км, но поръчката включва и 2.46 км открит път и съоръжения. Срокът за изграждането е близо 4 години. Финансирането ще бъде осигурено от европейската програма "Транспорт" и от държавния бюджет.

Трасето през Кресна още не е окончателно известно, след като държавата вече се отказа от проекта за рекордно дългия 13-километров тунел. Държавната компания НКСИП е решила да го раздели на две, защото проектирането на пътната част е изисквало 9 месеца по-малко, отколкото на тунелната.

Лотът е разделен на два етапа, като за първия с дължина 12.54 км вече има избран изпълнител – обединение "АМ Струма 3.1", в което влизат благоевградската "Агромах", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив", АБ, "Хидрострой" и "Алве консулт" (виж карето). Те спечелиха търга с максимален брой точки на техническата оферта и цена от 139 млн. лв. без ДДС, която при непредвидени обстоятелства не може да надвиши 155 млн. лв. без ДДС.

"Първо, искахме да пуснем по-бързо пътната част, второ, стойността на целия проект щеше да е много висока, както и изискванията към кандидатите. Не всеки е специализирал и има опит в тунелно строителство", заяви председателят на управителния съвет на НКСИП Асен Антов. Ако целият участък – път с тунел, беше пуснат в рамките на една процедура, изпълнителят можеше да е съвсем друга компания или обединение с опит в тунелното строителство, а общата стойност на поръчката - около 400 млн. лв. Преди година държавата обявяваше като очаквана стойност на тунела сума от 200 млн. лв.

Тунелът преди с. Железница ще е на почти същото място като съществуващия тунел на път Е79, само че на няколкостотин метра навътре в скалния масив. Освен него изпълнителят ще трябва да изгради и мост над р. Струма, надлез над пътя Е79, надлез над жп линията София – Кулата и надлез над пътя Симитли – Благоевград.

Според експерти от пътния бранш цената за съоръжението може и да е реалистична, тъй като досега толкова дълъг тунел, който да отговаря на съвременните европейски норми, не се е изграждал.

Последвайте канала на

5026 9

Свързани новини

Коментари 9

Добави коментар
С кравите

2015.12.04 | 08:35

9
Въпроса е не да се построи нещо , а да се открадне.
BOIKOOOOOOOOOO TURSKA PAZAVROOOOOOO

2015.12.04 | 08:35

8
trqbva da ybiem kurvata boiko .Dokoga 6te se podigrava s nas -xoraaaaaaa ,pred ozite ni krade ,a nie mulzim..
супер снимка

2015.12.04 | 08:34

7
как се работи у нас. няма светлоотражителна жилетка,няма каска и очила, няма дори работни обувки а реше асвалт. после искаме качествени ремонти. ??!!!! Пълна трагедия
Данаил

2015.12.04 | 08:34

6
Браво Бойче само така , ние между градовете и в самите тях си изпотрошихме колите ти строй магистрали между селата. Евала ти правя смотаняко !
Поръчката е важна

2015.12.02 | 15:57

5
Гроб винаги така правят, грабват някаква поръчка, нацепят някакъв срок който не им стига даже да започнат.. претупат на две три работата и хайде парите в джоба

2015.12.02 | 15:50

4
Така ли правят гроб бе? Ее, ти се оказа много умен човек
О

2015.12.02 | 15:38

3
Ще пада яко крадене, пардон - строене!
НАшенци прочуващи ГЕНОЦИД ППитат скромно

2015.12.02 | 15:31

2
от дека ке краднат толкоз мънита да градят ненужниО тунел през най рисковия земетръсен регион . .ГА ке с е изплати това чудо недовидено

2015.12.02 | 15:30

1
То у нас е всичко е най скъпо особено ако са държавни поръчки за тези пари поне половината държава ще има магистрали завишени са поне 4-5 пъти!

Добави коментар

Водещи новини