Откриха останките на динозавър, адаптирал се към живота в Аляска

• 24 септември 2015 13:00

Откриха останките на динозавър, адаптирал се към живота в Аляска
© Getty Images

Останките от нов подвид динозаври, принадлежащ към семейството на хадрозаврите, е открит в американския щат Аляска. Това се казва в статия, подготвена за печат от група американски палеонтолози от Университета на Флорида. Вкаменените останки на праисторическото същество са били открити в района на реката Колвил в най-северната част на Аляска, пише "Новинар".

Ръководителят на екипа изследователи, професорът по биология Грегъри Ериксън заяви, че първоначално учените са помислили, че откритите над 6000 кости принадлежат на определен вид хадрозавър, обитаващ териториите на днешна Канада и САЩ, предаде ТАСС.

След анализ на формата на черепа
и някои други кости палеонтолозите са достигнали до извода, че са открили напълно нов подвид на това семейство динозаври. Досега никога не са откривани кости на хадрозаври толкова близко до Северния полюс. Това е още един довод в полза на това, че палеонтолозите са открили неизвестен досега подвид на тези тревопасни гиганти, смята професор Ериксън. Той също така отбеляза, че това потвърждава хипотезата, съгласно която някои динозаври могат лесно да се адаптират към по-студения климат и да живеят в географски ширини, далече от характерните за тях тропици.

Ериксън подчерта, че през периода на Кредата, когато са живели хадрозаври, климатът в Арктика е бил по-топъл, отколкото в наши дни. “Средната годишна температура на Земята по онова време е била около 40 градуса по Фаренхайт (около 4,5 градуса по Целзий)“, отбеляза той.

През следващия етап на проучването учените ще се опитат да установят как е преминавал процесът на адаптация към по-суровия арктически климат. Хадрозаврите са обитавали Земята пред около 85 милиона години. Тяхната средна дължина е достигала до 10 метра, теглото е надхвърляло 7 тона. Те са се предвижвали на задните лапи, можели са да бягат със скорост до 50 км/ч.

Novini.bg

2015.09.24 | 16:03

Vie znaete nai-dobre

2015.09.24 | 13:46

Haide stiga s tiq gre6ni evoliucionni modeli! Predi POTOPA nawsqkade e bilo toplo po liceto na Zemqta! Kato parnik e bilo ustroistvoto i ! Tvard e razdelqla vodite nad atmosferata, koito predpazvali ot radiaciq i posle sa padnali kato dajd predizvikvaiki POTOPA!