Откриха първообраза на Татуин от "Междузвездни войни"

• 13 август 2015 09:50

Откриха първообраза на Татуин от "Междузвездни войни"

Астрономи от НАСА откриха първообраза на планетата Татуин от сагата "Междузвездни войни", съобщиха от американската космическа агенция, пише в. "Телеграф".

Планетата е наречена Kepler-435b и същи има две слънца, около които обикаля. Тя е засечена от телескопа "Кеплер". На нея няма и следа от Люк Скайуокър, но пък астрономите отбелязват, че се намира в "обитаема зона" на своята звезда.

Засега обаче заключенията са, че е газов гигант, но не се изключва възможността около нея да има някакъв вид организми. "Ако има луни, които са скалисти около нея, вероятно на тях може да има живот", обясни Стивън Кейн от екипа астрономи в Сан Франциско, които откриха планетата. Годината на Kepler-453b е 240 земни дни, през които тя обикаля и двете си звезди. Те са по-малки от нашето Слънце, като са с големите 94% и 20% от размера на звездата ни. Радиусът на новооткритата планета превишава този на Земята с 6,2 пъти. Тя е разположена в съзвездието Лира.

Това е десетата планета с две слънца, откривана до момента, но пък уникалното е ,ч е едно от нейните Слънца наподобява изключително много земното. В края на юли бе открита Kepler 452b, която учените обявиха за по-големия близнак на планетата ни.

Екзопланетите са октрити с помощта на космическия телескоп "Кеплер", чиято единствена задача е да търси планети, подобни на Земята.

"Кеплер" бе изстрелят през 2009 година от космодрума Кейп Канаверъл. Той използва фотометър, като продължително следи яркостта на над 145 000 звезди в определено поле на видимост.

Novini.bg