Защо залязва Опра тв

  • 21 октомври 2011 08:39

  • 1143
  • 0
Защо залязва Опра тв
© Интернет

Превърни се в това, което искаш да бъдеш - ето един от житейските уроци на Опра Уинфри, жената, която промени световната журналистика, начина на говорене и превърна споделянето в необходимост.

Тя създаде модел на лайфстайл журналистика, от който останалите могат само да се учат. През първото десетилетие на новия век тя стана първият цветнокож милиардер, а неколкократно бе сочена за най-влиятелната жена в света от сп. "Форбс".

Но какво става, когато при самия гуру нещо започне да куца? В момента жената, която проповядва позитивно мислене, преживява нелек период, защото собствената й прохождаща телевизия изпадна в криза.

Как се случи това?

OWN (Oprah Winfrey Network) стартира след двегодишно закъснение в началото на 2011. Предишното й предаване “Шоуто на Опра Уинфри” (The Oprah Winfrey Show) върви още от 1986 г. и изкара рекордните 25 сезона в национален ефир по каналите на “Уорнър Бръдърс”. То се превърна в своеобразен трамплин за ОWN, собствената телевизия, за която Опра си е мечтала през всичките тези години. Нейната собствена телевизия стана част от веригата канали на “Дискавъри”.

Г-жа Уинфри, която миналата година спечели рекордните за индустрията $ 315 млн., бе обявена от сп. “Форбс” за най-богатата американка, постигнала всичко сама. Състоянието й възлиза на $2,7 млрд., от които тя е заделила за ОWN $189 млн.

Но обещанието за абсолютна възвръщаемост на вложените пари все още не се реализира. Буквално преди няколко дни списанието излезе с тревожна новина, че въпреки очаквания огромен успех на канала, нещо непредвидено се случва. Кралицата на ток шоуто обаче категорично отказа интервю на “Форбс”.

Корабът на Опра получи първата пробойна през май т.г., когато Кристина Норман, управляващ директор на 24-часовата телевизия, бе уволнена, а месец по-късно неуморната Уинфри пое кормилото на председателското място като управляващ и творчески директор. Тя не пада духом, тъкмо напротив - непрекъснатата й комуникация с почитателите й, особено в социалната мрежа фейсбук, й дава сили. Там тя споделя, че падането на рейтингите се дължи на твърде голямата ангажираност на нея и екипа й по довършването на “Шоуто на Опра”.

Според критиците обаче причините са доста по-дълбоки. По данни на рейтинговите агенции от старта на телевизията през януари до юли тази година приблизителната аудитория на канала пада на 37% в праймтайма, което прави 250 000 зрители. Около 109 000 пък са зрителите, които гледат телевизията по цял ден през юли - това е едва една трета спрямо предвижданията на рекламистите!

Робърт Томпсън, директор на центъра Блейър за телевизия и популярна култура в Университета в Сиракуза, смята, че новият канал не е бил достатъчно добре подготвен за поява, с твърде слабо разработени шоу програми. В допълнение към неприятностите стои и фактът, че е трудна за откриване като канал.

“Някои хора мислят, че всичко, което Опра създава, се превръща в хит. Тя би могла да говори за варицела и хората биха пожелали да я прихванат. Сега виждаме, че името на Опра не е достатъчно”, казва Томпсън.

Изпълнителният директор на “Дискавъри Къмюникейшънс” Дейвид Заслав, който всъщност се обръща към Уинфри с идеята за такава телевизия през 2007 г. и впоследствие налива почти $200 млн. в нея, изобщо не е притеснен от ниските рейтинги и смята, че е необходимо повече време. “Не съществува кабелна телевизия, която стартира от никъде и стига бързо до незабавен успех”, споделя Заслав. Той обаче призовава Опра за повече ангажираност и още през 2009 г., преди стартирането на телевизията, я убеждава да удвои живите си предавания.

Сега обаче на дневен ред стои следният въпрос: Дали след като Опра Уинфри е един от най-добрите медийни бранд мениджъри, може да поеме ролята и на програмен директор?

През август тя споделя с феновете си във фейсбук, че управляването на тази телевизия ще се превърне в едно от нейните най-големи предизвикателства. “Това е десет пъти по-тежко от правенето на всекидневно шоу”, казва Опра в социалната мрежа. “Правенето на моето шоу е като дишането. Сега съм на толкова много срещи, че понякога имам нужда да направя крачка встрани и да си поема въздух.”

Част от новата стратегия на Опра е да обедини работата на хора от ОWN в Лос Анджелис с тези от Харпо Филмс в Чикаго. Президентите на Харпо - Шери Салата и Ерик Логан - поеха президентското място на ОУН през юли. Освен че ще гонят високи рейтинги, Салата и Логан ще се фокусират върху програмата. Заслав благодари на рекламодателите “Таргет”, “Келог” и “Проктър енд Гембъл” за подкрепата. Той е оптимист и смята, че голямата сензация тепърва предстои през идните две до три години.

Един от седемте житейски съвета на Опра е “Мислете на едро”. Тя със сигурност мисли на едро, защото въпреки слабите рейтинги, през януари 2012 г. ще последва второ шоу на Опра - “Следващата част на Опра” (Oprah's Next Chapter). През месец май, на последното издание на “Шоуто на Опра Уинфри”, тя каза: “Няма да кажа довиждане!” Публиката е сигурна в това, защото през всичките години на къртовски труд Уинфри нито веднъж не каза “Довиждане”, няма да го каже и сега.

Последвайте канала на

1143 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини