Учени призоваха за създаването на небесни природни резервати

• 02 май 2015 16:03

Учени призоваха за създаването на небесни природни резервати

Трябва да бъдат създадени резервати в небето, за да се защити дивата природа, призоваха учени. Те предупреждават, че все повечето небостъргачи, вятърни турбини, електропроводи, самолети и безпилотни летателни апарати заплашват милиарди летящи животни, пише dnevnik.bg,  позовавайки се на Би Би Си.

Изследователи в Аржентина и Уелс призоваха за обособяването на зони на въздушното пространство, където човешката дейност е изцяло или частично ограничена. Изследването е публикувана в списание Science.

"Повечето от опазването на природата в резервати и национални паркове е съсредоточено на земята и отскоро във водни зони. Нито един проект не се занимава с въздушното пространство", казва Серджио Ламбертучи от университета в Комахю и Съвета за научни изследвания на Аржентина пред Би Би Си.

Учените смятат, че милиони животни умират всяка година от сблъсъци с високи сгради, електропроводи и вятърни турбини. Подобни сблъсъци предизвикат проблеми и за хората.

Според изследователския екип от университета на Суонзи в Уелс, повече от 200 души са загинали в световен мащаб след удари на птици в самолети и са повредени хиляди летателни апарата.

Все още трябва да бъде оценено въздействието на безпилотните самолети, но учените вече се опасяват, че те може да бъдат много по-голям проблем.

Според тях, трябва да бъдат създадени специални защитени зони от въздушното пространство.

Това може да са временни зони, за да се защитят птиците по време на техните сезонни миграции или по-постоянни области над ключови местообитания.

Учените добавят, че въздействието върху дивата природа трябва да бъде взимано предвид по време на планирането на големи строителни проекти.

"Ако имате информация за всички видове, които използват дадена зона, преди да построите летище или сграда или вятърен парк, най-вероятно ще бъдете в състояние да намалите значително броя на инцидентите", казва др. Ламбертучи.