-
16 март 2015 15:18
- 2141
- 1
На първо място е гугъл, на второ - фейсбук, на трето - музикалната услуга Pandora, на четвърто - туитър. Тази класация показва кой в света печели най-много от реклама. Засега интернет търсачката остава неизменният победител със своите 60 милиарда долара приходи за 2014 г. 96% от тях са от реклама. Само преди две години тази печалба е била 37 милиарда долара, съобщава 24 часа.
Конкуренцията обаче расте със същите темпове. Рекламата във фейсбук носи на социалната мрежа 3,594 млрд. долара за четвъртото тримесечие на 2014 г. Парите за второто тримесечие от реклама са 2,68 милиарда долара, като 62% от тях са от мобилна реклама чрез приложения на таблети и смартфони, пише сп. “Адвъртайзинг Ейдж”.
Именно този ръст в мобилната реклама накара гугъл да поднови преди месец преговорите си с индийската мобилна мрежа за реклама “ИнМоби”, която е един от най-ранните индийски стартъп проекти. Придобиването ще е първата подобна сделка на интернет търсачката в Индия. “ИнМоби” се надяват да бъдат оценени на над 2 млрд. долара. В този бранш обаче конкуренцията е твърде голяма, има и други силни играчи като Millennial Media и Rocket Fuel. Затова някои инвеститори не оценяват “ИнМоби” за повече от 1,5-1,8 млрд. долара.
Разговори за покупката е имало още през септември, но не са стигнали доникъде. Напредването им сега е заради нарастването на конкуренцията особено от страна на фейсбук.
Ако сделката се осъществи, тя ще бъде най-голямата в Индия, правена досега от страна на Силиконовата долина. През януари туитър придоби индийския проект за мобилен маркетинг Zip-Dial за около 30 млн. долара. Чрез него иска да подсили възможностите си за мобилните реклами, като ще го ползва най-вече в развиващи се пазари.
Година преди това фейсбук придобива Little Eye Labs, базиран в гр. Бенгалуру - стартъп, който се занимава с анализиране на мобилни данни.
“ИнМоби” е създаден през 2007 г. като мобилна търсачка, наречена mKhoj. Офисът на четиримата индийци, които я измислят, е бил в едностаен апартамент в Мумбай. По-късно предприятието сменя името и бизнес модела и започва постепенно да расте, като междувременно набира сериозни инвеститори.
Услугите на “ИнМоби” са основно предназначени за най-големите търговски марки в света. Приложението им помага да предоставят подходяща реклама на точния човек в точното време - мобилен рекламен бизнес, в който се работи с данни и се конкурира със световните големи като гугъл и фейсбук.
Сред клиентите на “ИнМоби” са такива световни марки като “Ямаха”, “Майкрософт”, “Адидас”, “Ланком” и американската търговска верига “Мейсис”. Чрез “ИнМоби” техните реклами стигат до почти милиард мобилни телефони.
Последвайте канала на
Свързани новини
Реал Мадрид е шампион за рекорден 36-и път! Анчелоти изпревари Зидан
Исторически успех на Жирона над Барселона донесе титлата на Реал Мадрид
Четири гола на Холанд отправиха посланието, че Ман Сити е втори само временно
Интер отново беше сполетян от своя кошмар
Арсенал продължава да мечтае след три гола и важни съдийски решения
Нова лекция на Мъри в Турция, тимът му разби лидера насред Истанбул
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Христос Воскресе!
05 май 202400:00
БПЦ: Христовото Възкресение ни увери, че светлината и животът тържествуват властно над мрака и смъртта
04 май 202421:03
Василиева света литургия бе отслужена на Велика събота в столичната катедрала "Св. великомъченица Неделя"
04 май 202420:53
Благодатният огън тръгна към църквите в страната от синодалния параклис
04 май 202420:37
Делян Пеевски: Нека пречистващата сила на Възкресението ни даде заряд да работим заедно с хората за една по-добра България
05 май 202400:24
Блъснаха дете на мотопед в София
04 май 202421:20
Издирват затворник: Последната неуспешна гонка с полицията е от тази нощ
04 май 202419:34
Семейство откри батерия в козунак
04 май 202419:19
Володимир Зеленски: Руски изтребител е свален над Източна Украйна
04 май 202423:54
2015.03.18 | 19:37