-
21 септември 2011 18:17
- 992
- 1
Комисията за защита на потребителите (КЗП) оповести препоръки към потребителите при избор на туроператор.
Важни стъпки, които трябва да се предприемат преди избор на услугите на даден туроператор, според комисията са:
1. Потребителят трябва да се увери, че туроператорът е регистриран.
2. От туроператора трябва да се изисква сертификат за застраховка, която да покрие неговата отговорност за причинени вреди вследствие неразплащане със своите контрагенти, неплатежоспособност или несъстоятелност. В случай че туроператорът не предостави договор за застраховка, е разумно потребителят да се откаже от сключване на договор с него.
3. Потребителите трябва да настояват туроператорът да предостави в писмен вид предварителната информация за избрания пакет.
4. Потребителят да изиска от туроператора да представи документа за заплатена застрахователна премия.
При сключване на договор трябва да се изисква:
1. Договорът да бъде в писмена форма.
2. Да бъде издаден ваучер.
3. При заплащане задължително да се изиква документ за платената сума.
4. Най-късно до 7 работни дни преди пътуването туроператорът трябва да предостави в писмена форма информация за името или фирмата, адреса и телефонния номер на свой представител в посещаваното място, а при липса на такъв - да посочи данни за установяване на контакт с него.
„Ако въпреки регистрацията на туроператора, продължавате да изпитвате съмнения относно надеждността му, бихте могли да се свържете поотделно със всеки един от контрагентите му и да проверите дали са направени резервациите в хотелите, в които предстои да отседнете, издадени ли са билетите за транспортните средства, които е предвидено да ползвате и т.н.
Ако договорът не се изпълнява частично, на място можете да потърсите представител на туроператора или да се възползвате от телефоните, които са написани в договора.
По-подробни указания относно ползването на услугите на туроператорите и турагентите можете да прочетете в секцията „Съвети".
През почивните дни 22 и 23 септември от 9.00 до 17.00 часа на телефона на потребителя 0700 111 22 ще отговаря дежурен експерт, който е компетентен да дава съвети относно правата на потребителите при ползването на услугите на туроператор и във връзка със ситуацията с туристите с пакети на „Алма Тур БГ", се посочва в препоръките на КЗП.
Последвайте канала на
Свързани новини
"Алма тур" използвала схема с пътници фантоми
15 септември 201105:56
"България Еър" ще съди "Алма тур"
12 септември 201120:16
Санкции за „Алма тур", ако не извозят туристите
12 септември 201107:49
Прокуратурата погва "Алма Тур"
10 септември 201119:20
Жалба блокира третия етап от ремонта на бул. "Витоша"
18 август 201415:26
КЗК отмени решение на вътрешния министър
22 октомври 201316:09
Фалирал туроператор остави наши туристи на улицата в Лондон
27 август 201321:29
Ливърпул 2:1 Лестър, Къртис Джоунс прави пълен обрат
Гол директно от ъглов удар и червен картон доведоха до поредния провал на Манчестър Юнайтед
Челси катастрофира у дома за радост на Ливърпул
Пропусната дузпа от Холанд удължи мъките на Манчестър Сити
Везенков с ново постижение в Евролигата, Олимпиакос оцеля в уникална драма в Милано
Една изненада на старта на 18-ия кръг в Евролигата
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Димитър Главчев се качи на Витоша
26 декември 202421:43
Eрол Мюмюн (ДПС Ново Начало) : Време е вече за единение
26 декември 202418:16
Илхан Кючюк: Къде е днес провъзгласилият се за председател ДП?
26 декември 202420:01
Николай Денков почете паметта на 17-месечната Тюркян
26 декември 202419:38
Мъж загина в Перник заради взрив на газова бутилка на автомобил
26 декември 202417:07
В "Боровец" има нормално електроподаване
26 декември 202421:54
Министър в Скопие: Промени в конституцията ни ще има, когато сме сигурни, че България няма да наложи вето
26 декември 202417:47
Русия обяви извънредно положение на федерално ниво заради разлива на мазут в Черно море
26 декември 202419:00
Киев: Севернокорейските войски понасят тежки загуби в боевете в руската Курска област
26 декември 202420:43
2011.09.21 | 18:47