Най - древният живот на планетата

• 05 септември 2011 14:23

Най - древният живот на планетата
© Интернет
Екип учени от Оксфордския университет и университета в Западна Австралия се натъкна на най-стария фосил на Земята в края на миналия месец. Миниатюрните организми са открити вкаменени в кварцов пясък на най-старата крайбрежна ивица на света, в Западна Австралия.

Микроскопичното откритие е убедително доказателство, че живот на нашата планета е съществувал много преди да възникнат условията за живот, които познаваме днес, пише "Списание 8"

Намерените останки са на бактерия, живяла в сярна среда без кислород преди 3.4 милиарда години. Същата бактерия съществува и днес и може да бъде открита в серни съединения в горещи извори и геотермални процепи.

Тогава на Земята е било много горещо и е имало много малко или никакъв кислород, тъй като не е имало растения, които да фотосинтезират. Температурата на водата в океаните е достигала 50 градуса.

Находката дава и нова надежда за откриването на живот на други планети, добавяйки нов аспект на формите на живот, за които да се оглеждаме. Ако всякакви екстремни среди могат да приютяват живот, защо да не открием такъв на Марс, или на някоя от юпитеровите луни, например?