-
01 април 2014 09:56
- 1184
- 0
Българските дванадесетокласници едвам прехвърлят "летвата" по математика. Това показват данните от проведеното през януари анонимно изследване по математика, според информация на Министерството на образованието и науката. Средният резултат на завършващите е 17.77 т. при максимален брой 34 т., пише в. "Сега". Това означава, че успеваемостта на учениците, които само след месец и половина ще се явят на матура, е 52.28%.
В изпита се включиха 15 111 ученици от всички видове училища и всички области на страната. Дванадесетокласниците решаваха тест от 21 задачи, които измерват подобни на изследваните от PISA знания и компетентности. Целта на изследването бе да се акцентира върху обучението по математика след драматичните резултати от международното изследване PISA 2012. Затова и задачите от изпита през януари наподобяват тези в PISA с тази разлика, че са върху материала до XI клас, докато международното изследване проучва грамотността на 15-годишните.
И при завършващите гимназисти делът на учениците с минимален пакет от знания е стряскащ - знанията на всеки десети стигат до решаване на несложни задачи. Тези ученици имат най-много 7 т. - резултат, който ги праща в дъното на своеобразната класация. Връстниците им, които се справят малко по-добре и прехвърлят критичното второ равнище на познания, са най-много - 30.8%. Общо делът на учениците на най-ниското и второто ниво е около 40% - колкото и на деветокласниците със същите нива на знания. Според анализаторите учениците на тези две нива демонстрират елементарни математически умения. Само една трета от тях могат да решават квадратно уравнение и да работят с корени. Резултатите на тези ученици по компетентност, математическа комуникация и аргументация са направо стряскащи - под 10%.
Около 40 на сто (по 20% на трето и четвърто познавателно равнище) е общият процент и на учениците, които демонстрират средно ниво на знания - следват ясно описани процедури, които изискват конкретни решения и работят с ясно формулирани математически модели. Според специалистите при подготовката на тези ученици трябва да се обърне внимание на геометричните задачи - подобни триъгълници, решаване на задачи за правоъгълен и равнобедрен триъгълник.
28% от дванадесетокласниците проявяват компетентности, които предполагат активно и самостоятелно учене и участие в обществото. Според просветните чиновници тези ученици "са показали резултати, надхвърлящи очакванията". Само 8% от учениците са в състояние да ползват математически комплекси, да оценяват стратегии и да демонстрират добре развити умения за логическо мислене.
Последвайте канала на
Свързани новини
България U21 0:0 Турция U21, две греди за гостите
България пред Рубикон в Люксембург
Супер терен за "лъвовете" в Люксембург
Испания и Португалия имат значими цели в днешния ден в Лигата на нациите
ЦСКА - София тренира без Исека, Бусато сложи маска на лицето си
Изумителен вратар отчая "петлите" на полупразния "Стад дьо Франс"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Проверката на Главния инспекторат в МК откри системни нарушения и незаконосъобразно разходване на публични средства
15 ноември 202416:57
МИР коментира преместването на БАИ от новата сграда на ДПС - Ново начало
15 ноември 202416:52
Кирил Петков с питане към НСО по повод охраната на Пеевски
15 ноември 202417:25
Стойнев, БСП: Ако сега ГЕРБ и ПП-ДБ не намерят разбирателство, те стават излишни за българската политика
15 ноември 202417:39
Политолозите проф. Румяна Коларова и Слави Василев се скараха заради проекта на президента: Политическият пъзел изглежда заключен
15 ноември 202417:32
Проф. Стоянов: Поведението на Петков и Пеевски е омерзително
15 ноември 202415:55
Павлина Панова отново ще ръководи Конституционния съд
15 ноември 202416:23
Директорът на Народния театър: Два дни преди протеста предупредих, че ще има напрежение
15 ноември 202417:54
Установиха шофьорката, блъснала бременна жена в София и избягала
15 ноември 202417:25