-
10 февруари 2014 07:18
- 2227
- 2
150 млн. лв. са нужни за изграждането на участъка от софийския околовръстен път между бул. "България" и автомагистрала "Люлин", сочат прогнозните данни, съобщава „24 часа“.
Идейният проект за участъка с дължина 7,6 км включва тунел, естакада и 5 пътни възела. Трасето започва от бул. "България". В участъка между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III" колите ще се движат в тунел. След това в отсечката между "Горнобански път" и бул. "Цар Борис III" те ще се качват на естакада.
Тунелът с дължина 1,1 км и естакадата, дълга около километър, ще са с две платна за движение с по 2 ленти. Останалата част от трасето до връзката с магистрала "Люлин" е планирана с габаритите на сегашните участъци от околовръстното - всяко платно ще е с по три ленти за движение.
"Идейният проект за участъка е готов от 2 г. За почти цялото трасе вече са направени регулационни планове. Отсечката може да бъде изградена за 2-2,5 г., ако се намери финансиране", обясни главният архитект на София Петър Диков.
Според проекта отсечката ще има пет пътни възела. Те ще са при бул. "Братя Бъкстон", "Горнобански път", ул. "Суходолска", Западна тангента, бул. "Цар Борис III". Те са основно кръгови кръстовища.
Според Диков, въпреки че тунелът и естакадата оскъпяват проекта, съоръженията са единственият вариант да се намали отчуждаването на имоти. Така то се свеждало до минимум и нямало да се налага да се събарят къщи например. Засягат се основно земеделски земи и общински имоти около кварталите "Суходол" и "Горна баня". По думите му това обаче е най-сложният участък от южната дъга.
В момента се разработва и идейният проект за последния участък от околовръстния път от "Младост 4" до караулката на бул. "Цариградско шосе". Участъкът е с дължина от 4,5 км. Планира се по него да има четири пътни възела - при "Самоковско шосе", ул. "Крайречна", "Германски път" и "Лозенски път".
Готови са геодезическата, геоложката и пътната част. В момента се работи по инженерната. Проектът е сложен, тъй като предвижда изграждане наново на цялата инженерна инфраструктура. Затова и ориентировъчният срок за строителство е колкото за предната отсечка - около 2 години.
Идейните проекти за двата участъка от околовръстния път са изготвени след споразумение, което през 2010 г. подписаха общината и агенция "Пътна инфраструктура". Според него проектите са ангажимент на общината, а търговете за техническите книжа - на държавата.
Засега не е ясно дали ще се намери европейско финансиране за двата участъка през новия програмен период. Диков обаче е категоричен, че те са важни, защото ще осигурят бърза връзка на западната и южната част на града и ще облекчат трафика, понеже ще изнесат международния транзит, както и част от вътрешния.
За момента в пътната агенция не са внасяни за разглеждане нови проекти за околовръстното на София. Не е предвидено и финансиране, казаха пред "24 часа" от ведомството.
Оттам припомниха, че се изпълнява реконструкцията и разширението на част от Западната дъга. Преди време общината и пътната агенция се договориха и за друг съвместен проект - т.нар. северна скоростна тангента.
Според желанието на държавните пътни експерти би било добре до 2020 г. да
бъде изцяло затворен околовръстният пръстен на столицата, но всичко зависи от финансирането, съобщава още „24 часа“.
Последвайте канала на
Свързани новини
Областният управител отговори на кмета на София за "Герена"
Великият Надал обяви края на кариерата си
Гуардиола взе важното решение: остава в Манчестър Сити поне още една година
Рекордите на Рафаел Надал
Левски гони първа победа в Шампионската лига срещу Люнебург
Някои от играчите на Юнайтед определили Аморим като Моуриньо 2.0, той обяснил неуспеха на предшествениците му
Коментари 2
Добави2014.02.11 | 17:44
Добави коментар
Водещи новини
НА ЖИВО: Изборът на председател на НС: Депутатите с още 30 минути почивка, събират се на председателски съвет
20 ноември 202413:18
Борисов: Действията на ПП-ДБ са хаотични
20 ноември 202410:50
Асен Василев разкри какво трябва да се случи, за да се избере председател на НС
20 ноември 202412:42
Пеевски: Битката в парламента е за служебен премиер - да решават и да вървим на избори
20 ноември 202412:02
Балабанов, ИТН: Има ли воля "Ново Начало" да не контролират изборите и служебния кабинет, или отново ще изпаднем в тази хипотеза и после ще се чудим: защо така?
20 ноември 202412:50
„Възраждане“: „Демократична България“ е един апендикс на Пеевски
20 ноември 202412:58
Главчев: Пеевски не ми се е обаждал по телефона за офиса на ДПС, за разлика от други двама партийни лидери
20 ноември 202411:21
Прокуратурата за казуса с централата на ДПС на ул. "Врабча": Не разполагаме с правомощия за проверка
20 ноември 202412:18
НАТО започна най-мащабното военно учение в историята си – в опасна близост до Русия
20 ноември 202412:19
2014.02.12 | 00:51